העיתונאים מתעמתים: מי חשף את "מתווה שרנסקי"

כלי התקשורת מדווחים על "מתווה שרנסקי", אך בין העיתונאים, יהודה שלזינגר מ"ישראל היום" וקובי נחשוני מאתר ynet התפתח ויכוח על הקרדיט לחשיפת המתווה (ברנז'ה, עיתונות)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
שלזינגר ונחשוני (צילום: ברלה שיינר, מאיר אלפסי)

כלי התקשורת בישראל מדווחים הבוקר (שלישי) על מתווה יו"ר הסוכנות היהודית נתן שרנסקי לכותל המערבי, בכדי לנסות להרגיע את הרוחות הסוערות בעקבות הפרובקציות של "נשות הכותל".

לפי ההצעה של שרנסקי, רחבת הכותל תורחב מצד צפון עד ל"קשת רובינסון" ויחולק לשלושה חלקים שווים, לגברים, לנשים ולציבור המעורב, בהם נשות הכותל.

הדיווח הופיע לאחר חצות הלילה באתר ynet, כ"פרסום ראשון" של העיתונאי קובי נחשוני. הבוקר, הוא מדווח בין היתר גם ב"ישראל היום" על-ידי יהודה שלזינגר וב"הארץ" על-ידי יאיר אטינגר.

אלא שהפרסום הלילי ב-ynet הרתיח את העיתונאי יהודה שלזינגר, שטוען כי לאחר שהידעה פורסמה בלילה באתר "ישראל היום", מיהרו ב-ynet להעלות את הידיעה תוך שהם משנים את שעת הידיעה.

"אני נגד מלחמות קרדיטים אבל בשביל הקוריוז (באמת בשביל הקוריוז, פוליצר אני כנראה לא יקבל על האייטם הזה....) הנה קצת מאחורי הקלעים של מה שקרה עם הפרסום על השינויים המהפכניים ברחבת הכותל ואמינות של כלי תקשורת", כותב שלזינגר בדף הפייסבוק שלו.

"נפגשתי אתמול בבוקר עם ח"כ עליזה לביא וכדרך אגב סיפרה על היוזמה המהפכנית והידיעה הועברה לעיתון, במהלך הלילה עבדתי על כתבה אחרת ובשעה אחת וחצי עדיין לא עלתה שום ידיעה בעניין הכותל בשום מקום. להפתעתי בשתיים ועשרה פתחתי וואי-נט וראיתי "פרסום ראשון" בנושא מהשעה 00:41...", טוען שלזינגר.

לדבריו, "אם לא די בכך, הבוקר ננזפו כמה גורמים הקשורים לפרסום על ידי אנשי וואי נט על כך שהדליפו את העניין לישראל היום. כיצד ידעו?! לדברי הננזפים, אנשי האתר ראו את הידיעה באתר של ישראל היום בלילה ובגלל זה העלו אותה בחפזה בלילה... ככה זה מתנהל. קטעים".

הסטטוס הזועם של יהודה שלזינגר (צילום מסך)

לאחר הערה על ההתעסקות בנושא, הגיב שלזינגר כי "אני מסכים בהחלט שאת הציבור זה לא מעניין מי היה ראשון. מדובר בקוריוז שהמקום שלו הוא רק בפייסבוק ולא מעבר לזה. ממש לא רב עם אף אחד, כמו שאומרי נפתלי, קובי (נחשוני) זה אח. ושום דבר לא אישי".

העיתונאי קובי נחשוני, מאתר ynet, החליט להביא את הצד שלו בסיפור, ובתגובה לסטטוס של שלזינגר, כתב: "הסיפור האמיתי: הייתי כבר במיטה. התקשרו אלי בהיסטריה מהמערכת. חשבתי שרב חשוב נפטר. אמרו לי: לא. פשוט עלה איזה מבזק מעעעפן באתר הזניח של ישראל היום על מתווה דימיוני לסיום הסכסוך בכותל. לגמרי כותרת ראשית. חייבים גם".

"יצאתי בשקט מהמיטה", ממשיך נחשוני בתגובתו הצינית, "ואז בחצי שעה שבין 00:10 ל-00:40 הספקתי: לדפוק את האצבע הקטנה של הרגל בפינת הארון, להתאושש, לתפוס את שרנסקי לראיון בטלפון לווייני על המטוס, להפריע לרב הכותל באמצע תיקון חצות, לבקש תגובה מנשות הכותל שהיו בדיוק בתפילת ערבית (עם תפילין), לעבד, לכתוב, ללטש, לשלוח, ולקוות ששלזינגר לא ישים לב שזייפתי את שעת הפרסום".

התגובה הצינית של נחשוני (צילום מסך)

את תגובתו, מסכם נחשוני וכותב: "שלז, כמה הזוי. תחקיר עיתונאי למופת. הפוליצר בדרך".

תגובתו של נחשוני, כמה לא מפתיע, זכתה ל"לייק" משלזינגר, שהסתפק בזאת ולא המשיך את הדיון על הקרדיט.

העיתונאי יהודה שלזינגר, מסר ל"כיכר השבת" כי "תחרות בתקשורת היא עניין מבורך".

העיתונאי קובי נחשוני, מסר ל"כיכר השבת" כי "הכל בחברות והרבה אהבה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות