הדובר לא השתתף בפאנל כי הוא: "לא נראה חרדי"

דובר הרבנות הראשית ביקש להשתתף בפאנל שנערך בחדשות ערוץ 2 ולא זכה לאישור, הסיבה: אינו בעל חזות חרדית. ב'לדעת' פנו לרשות השנייה: "התנהלות גזענית" (עיתונות)

יוסף פאר | כיכר השבת |
זיו מאור, לא הוזמן לפאנל (צילום: אתר סרוגים)

דובר הרבנות הראשית לישראל, זיו מאור, ביקש להשתתף בפאנל שנערך בחדשות ערוץ 2, אולם נמנע מלקבל את אישור ערוץ החדשות לכך, מפני שהוא לא נראה כחרדי, כך עולה מפנייה של האגודה לזכות הציבור לדעת שנשלחה לרשות השנייה.

מתוך פניית 'לדעת' לרשות השנייה: "מפיקת התכנית פנתה אל דובר הרבנות הראשית, מר זיו מאור רק כשעתיים לפני תחילת התכנית בבקשה לתגובה. מר מאור הציע, לטובת איזון הדיון באולפן כי יהיה נציג של הרבנות בדיון ולא יסתפקו רק בהקראת תגובה, והמפיקה הסכימה".

"לאור פרק הזמן המועט ולאחר מאמצים רבים, לא הצליח הדובר להביא נציג מתוך הרבנות וביקש בתור דובר הארגון, לייצג אותו ולהשתתף בדיון. על כך נענה בידי המפיקה כי הוא אינו מתאים כיון ש-'אנחנו מחפשים דמות חרדית'".

במכתב ששלחה נילי בן גיגי, מנכל"ית האגודה לנציב תלונות הציבור ברשות השנייה נכתב: "הרבנות הראשית הינה גוף בעל מעמד סטטוטורי המופקד על רבים מתחומי הדת במדינה, אולם בשום אופן הוא אינו מוגדר כ'חרדי' במהותו".

"משעה שאדם מסוים הינו נציג רשמי של הארגון, יש להתייחס אליו ככזה בלבד, ללא קשר להשתייכותו של הנציג למגזר כזה או אחר".

"באיזו זכות מונעת מפיקת התכנית מדובר רשמי של הרבנות הראשית, גם אם חובש כיפה סרוגה, לקחת חלק בדיון באולפן ולהשאיר את הדיון החי חד צדדי?".

"אמנם הוקראה התגובה, אולם נהיר ההבדל בין הקראת תגובה מן הכתב לבין לקיחת חלק פעיל בדיון באולפן. קשה להימלט מהתחושה כי מערכת התכנית ביקשה לצייר סטריאוטיפ מסוים בדיון. השתתפותו של נציג רבנות שלא ניחן במראה 'הפינגוויני' המקובל, לא עלה בקנה אחד עם כוונה זו- ועל כן הוא נדחה.

לדברי בן גיגי: "התנהלות זו של מערכת התכנית הינה בלתי ראויה, גזענית ופוגענית. נראה כי יש מקום להעיר למערכת התכנית ולאפשר לנציגי הרבנות הראשית לקחת חלק בדיון באולפן בהזדמנות קרובה כדי להציג את עמדתם".

את תגובת ערוץ 2 לא ניתן היה להשיג עד כה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר