בקהילה מבהיר: נגד קמפיין החרדקים

בעקבות הטחת האשמות נגד עיתון 'בקהילה', מבהיר היום עורך העיתון בטור מיוחד שהוא מפרסם, כי המתקפה נגד חיילים חרדים - אינה נתמכת על ידי העיתון: "ברגימת אבן על שוטר משלטון הכופרים - אנו מתבדלים, בתקיפת חייל חרדי - אין אנו מאמינים. בדרך גדולי התורה נלך" נכתב בעיתון (ברנז'ה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90, עיבוד: כיכר השבת)

בעקבות האירוע החמור של תקיפת החייל החרדי בשכונת מאה שערים בירושלים, השמיעו במים האחרונים גורמים שונים בכלי התקשורת ביקורת נגד העיתונות החרדית ששותקת מול האלימות, ובכך נותנת גיבוי למתקפה הפרועה נגד החיילים החרדים.

בין השאר, שיגרו הדוברים האשמות חמורות כלפי עיתון 'בקהילה', שנתן לדבריהם תמיכה מסויימת לקמפיין החרד"קים וממילא בעקיפין לתוצאותיו העגומות הנראות כיום ברחוב החרדי.

בעיתון בקהילה, הבינו כי האשמות מתייחסות לטור הנוקב שכתב המחנך הרב מרדכי בלוי בו הסביר מדוע בציבור החרדי לא מתייחסים בכבוד למדי צה״ל, וכן לסדרת כתבות שהופיעה בעיתון כנגד הנחל החרדי וחלק ממסלולי שירות החרדים בצהל.

הבוקר (יום ה'), בעקבות הביקורת הרבה, עורך בקהילה אברהם דב גרינבוים מפרסם טור נוקב, בו הוא מבהיר כי העיתון מגנה כל פגיעה בחיילי צבא הגנה לישראל. "אתמול (יום ד'), הוטחה האשמה ב'בקהילה', כמי שמשתף פעולה עם הסיקריקים וקמפיין החרד"קים שיוצא מבית מדרשם. חשוב להעמיד דברים על דיוקם" הוא כותב.

"עם ישראל נמצא במצב לא קל ולא פשוט כלל ועיקר. גזירת גיוס בני הישיבות שעברה השבוע את אישור הממשלה - היא כחץ בליבם של בני הישיבות ותופסי התורה, שרואים בעיניים כלות את שאיפתה הלא טהורה של ממשלת לפיד-בנט לחלן את בניהם ולהופכם ככל הגויים".

"ובכל זאת, נכון שזו שעה קשה, נכון שמדובר בפצע מדמם, אבל הצורה שבה התחלנו להגיב - חורגת לגמרי מזו שהיו אבותינו חרדי הדורות הקודמים, מגיבים בה".

"צודק הרב מרדכי בלוי שקרא - מע"ג עיתוננו הנכבד- לחיילים הללו, שלא להסתובב ברחוב החרדי. זה צורם לנו, זה כואב לנו. ואם עד עתה החרשנו, הזמן מבקש את תפקידו ואת התחשבותם ברגשות שהם כל כך מיטיבים להכיר".

"אבל, מכאן ועד לתקיפה של חייל שבא לבקר בשכונת מאה שערים, הדרך רחוקה ותלולה. למרבה החרדה, היא גם מסוכנת ומובילה בדיוק לאותם מחוזות שמהם אנו כל כך חרדים".

"לכל קהילה, חוג ועדה, מטרות ושאיפות משלהם. לכל אחד גדרים וסייגים משלו, אבל הניסיון ההיפותטי של קיצוני מחנה מאוד מסוים - שלא מצביע בבחירות אבל כן לוקח כסף מהביטוח הלאומי וכן מנצל את זכויותיו בכל מקום שניתן לקבל משהו- להשתלט ולהכתיב את סדר יומו של הציבור החרדי, הוא נלוז".

גרינבוים תוקף ברמז עבה את חוגי העדה החרדית והסיקריקים וכן את פגיעתם של חלק מהם במנהיגים הרוחניים של הציבור החרדי וכותב: "יש לנו את גדולי דורנו, מאירי דרכנו, מוסרי התורה ומעתיקי השמועה שמאירים לנו את הדרך נלך בה. איך אמר יהודי חכם השבוע, "הם מקעקעים את מרות 'האיש על העדה', וכופים עלינו את מרות'העדה על האיש'". הדברים נכונים וזועקים לשמים".

"הטרנד החדש והמפוקפק הזה, שאף גדול לא עומד בראשו, אומר בעצם כך: בחייך האישיים, תעשה ככל שעולה על דעתך. מספיק שתבוא להשתתף,מדי פעם, בהפגנות 'אשמורת הבוקר' ותצעק ברחובות על לובשי המדים: 'חרד"ק, צא טמא', והרי אתה רצוי לפנינו".

"אה, ויש עוד דבר. פעם בארבע שנים ולפעמים גם פחות, יש את הבחירות הטמאות לכנסת המינים. אל תשתתף. הפקד את דרכונך ותקבל 100$ מבית היוצר של החרד"קים".

"ייאמר ברורות" מסיים גרינבוים, "ברגימת אבן על שוטר משלטון הכופרים - אנו מתבדלים, בתקיפת חייל חרדי - אין אנו מאמינים. בדרך גדולי התורה נלך, באש ובמים. לקדש שם שמים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר