ורדה רזיאל-ז'קונט מאיימת לתבוע אתר של חסידי ברסלב שטען כי רכשה את ספרי הרב שיק

בכתבה שפורסמה באתר 'ברסלב סיטי' המזוהה עם הרב שיק, נטען כי השדרנית והפסיכולוגית החילונית ורדה רזיאל ז'קונט רכשה את ספרי הרב שיק. רזיאל ז'קונט מאיימת לתביעה: זה פרסום שקרי (ברנז'ה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
ורדה רזיאל-ז'קונט (צילום: רועי תורג'מן - ynet)

ידוענים חילונים מרבים לשתף את אוהדיהם בהשתייכותם לעולם הרוחני, חלקם מבקרים לעיתים קרובות ברחבת הכותל המערבי, ואף מרבים להיוועץ ולהתברך אצל רבנים חרדים ודתיים, אלא שישנם כאלה הרואים בפרסומים כאלו עליהם - כדבר הגרוע מכל.

האתר המרכזי של חסידי ברסלב 'ברסלב סיטי', פרסם כתבה לפיה השדרנית והפסיכולוגית החילונית ורדה רזיאל-זקונט, נוהגת לקרוא בספריו של מנהיג אחד הזרמים בחסידות ברסלב, הרב אליעזר שלמה שיק - המכונה מוהרא"ש. "מה הקשר של הפסיכולוגית ורדה רזיאל-זקונט לברסלב?" נכתב בכותרת הידיעה.

בגוף הידיעה, נכתב כי גם בקרב ידוענים ישנם כאלה שצריכים הכוונה רוחנית, וכי השדרנית המדוברת נהגה לרכוש את ספריו של הרב שיק: "מסתבר שגם פסיכולוגים מפורסמים ואנשי מקצוע ידועים עדיין צריכים הכוונה שתדריך אותם בדרך הנכונה".

אלא, שהשדרנית עצמה זעמה לנוכח הפרסום. לדבריה, הכתבה בשקר יסודה. היא פנתה לעורך דינה, חן גראופן, וזה שלח אל מנהלי האתר מכתב התראה לפני תביעה בסך מאה אלף שקלים.

בכתבה נטען כי רזיאל רכשה קונטרסים של הרב שיק

במכתב שנשלח לידי מנהלי האתר, מאשים פרקליטה של השדרנית כי עורכיו השתמשו בשמה הטוב לצורך פרסום: "מרשתי נחשפה לכתבה זו רק בימים האחרונים ונדהמה לגלות כי נעשה בה שימוש ובשמה ובמוניטין שלה לצורך פרסום ספרים של אדם אותו לא פגשה, עליו לא שמעה מעולם ולא יודעת דבר".

"יש לי מקרים קשים מאוד בהם אני נתקלת במהלך עבודתי בייעוץ" צוטטה השדרנית באתר כאומרת למוכר הספרים הרב אברהם שושן, "אנשים עם חיים לא פשוטים שצריכים עצות טובות להמשך דרכם, והעצות שבספרי הצדיק מיבנאל פשוט עוזרות לי מאוד ופותרות בעיות קשות מכל הסוגים".

על פי הנטען בכתבה שנגנזה, ז'קונט הגיעה בפעם הראשונה לחנות ספרי ברסלב במונית ספיישל מהרצליה, לטענת הכותב - היא הציגה את עצמה ואת תפקידה, סיפרה שהיא מייעצת לאנשים בקליניקה הפרטית שלה בעיר הרצליה ובתוכנית רדיו שהיא מגישה, וביקשה לקנות את סדרת ספרי 'אוצר הקונטרסים' שבה שלושים ושניים חלקים עם עצות בכל תחומי החיים מאת הרב מיבנאל.

לאחר מכן, נטען באתר, היא המשיכה להגיע עוד ועוד פעמים, ורכשה בכל פעם קונטרסים וספרי חיזוק נוספים. "אני קוראת המון בספרים ובחוברות האלו, זה מחזק אותי מאוד, פשוט יש בזה הרבה חוכמה" צותתה ז'קונט.

"זהו שקר מוחלט, לא היה ולא נברא"

עורך דינה מכחיש את הציטוטים שיוחסו לשמה. לדבריו, היא מעולם לא שוחחה עם עורכי האתר ואף לא נעשתה אליה כל פנייה בטרם הכתבה פורסמה: "מרשתי אף אינה מכירה את חנות הספרים המדוברת והסיטואציה האמורה בה חסרת כל שחר או כל קשר למציאות, וכל הציטוטים מפי מרשתי כביכול, הם שקריים לחלוטין ולא היו מעולם".

בדיקת "כיכר השבת" מעלה כי הכתבה הוסרה מהאתר עצמו, אולם במנוע החיפוש של גוגל עדיין ניתן למצוא אותה. ההחלטה להסיר את הכתבה, הגיעה לאחר דרישה חד משמעית שהגיעה מעורך דינה של השדרנית והפסיכולוגית.

בשיחה עם 'כיכר השבת', הכחישה ורדה רזיאל-זקונט את הפרסום. לדבריה, מעולם היא לא רכשה את ספריו של הרב שיק: "זהו שקר מוחלט, לא היה ולא נברא, לא היה ולא נברא. מדובר בבלוף מטומטם. אני מתכוונת לתבוע אותם, פניתי לעורך דין".

מאתר 'ברסלב סיטי' נמסר בתגובה כי הנושא נמצא בטיפולו של היועץ המשפטי של האתר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר