מכתבו של הגאון רבי שלום כהן נגד המכללות פורסם רק ב"המבשר"

מכתבו של הגאון רבי שלום כהן נגד לימודי בנות באקדמיה ובמכללות החרדיות שנחשף ב"כיכר השבת" פורסם רק בעיתון 'המבשר'. מקורבי הגר"ש: לא אנחנו שלחנו את המכתב (עיתונות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הגאון רבי שלום כהן (צילום: פלאש 90)

מכתבו החריף של נשיא מועצת חכמי התורה של תנועת ש"ס, הגאון רבי שלום כהן, נגד לימודי בנות באקדמיה ובמכללות החרדיות, שנחשף ב"כיכר השבת", פורסם הבוקר (שלישי) אך ורק בעיתון 'המבשר'.

בסביבתו של נשיא מועצת החכמים אמרו ל"כיכר השבת" הבהירו כי הם לא שיגרו את המכתב למערכת העיתון: "אנחנו שמחים שיש מי שמוצא לנכון להפיץ את מכתבו של מרן ראש הישיבה בנושא זה ומברכים על כך".

מעיתון המבשר נמסר בתגובה ל"כיכר השבת" כי "כל מכתב של גדולי ישראל בעניינים ציבוריים שאנחנו מקבלים, אנחנו מכניסים". גורם בעיתון הוסיף ואמר כי "המכתב לא הגיע מש"ס".

ב'יתד נאמן' אומרים כי המכתב המדובר לא התקבל במערכת. גורם בעיתון 'המודיע' אומר ל"כיכר השבת" כי המכתב לא התקבל אצלם, גם ב'הפלס' אומרים כי המכתב לא התקבל אצלם.

הגר"ש כהן כתב במכתבו: "עדים אנו היום לכך שישנם תלמידות בוגרות סמינרים הנרשמות ומבקשות ללכת וללמוד לימודים אקדמאיים. רבותינו גדולי ישראל זיע"א, התנגדו באופן מוחלט ללימודים אקדמאיים ואפילו במכללות החרדיות, היות וחלק ניכר מהמרצים הינם בוגרי אוניברסיטאות ואינם בעלי השקפה תורנית טהורה שעליה חונכנו".

"כמו כן חומר הלימודים במכללות מבוסס על מחקרים ושיטות מדעיות הנוגדות דעת תורה", מבהיר הגר"ש כהן את פשר התנגדותו ללימודים שם וכותב בנחרצות: "על כן לא יעלה על דעתן של תלמידות ללכת ללמוד לימודים אקדמאיים בכל מסגרת שהיא, כי אין זו דרכה של תורה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר