היומונים החרדיים השמיטו את ההספד האנטי-ציוני מסיקור ההלוויה

מסע הלוויתו של הרב אברהם וואלעס הי"ד שנהרג בפיגוע זוקר בהרחבה ביומונים החרדים אך ההספד של השווער הרב יעקב חנון נגד הציונות והאשמתם ברצח - הושמט (עיתונות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
בנו של הנרצח לצד מיטתו (צילום: שלומי כהן)

היומונים החרדיים סיקרו בהרחבה את מסע הלוויתו של הקדוש הרב אברהם וואלעס הי"ד אשר נרצח על-ידי נהג הטרקטור הערבי בתחילת השבוע.

בין היתר מובאים דברי ההספד והניחומים שנישאו בהלוויה מאת גאב"ד "העדה החרדית" הגרי"ט וייס וכ"ק האדמור מתולדות אהרון שחיזקו את קהל האלפים.

אולם למרבה ההפתעה, זוכה הספדו של חמיו של הרב וואלעס, הרב יעקב חנון, שתקף בחריפות את הציונות והאשים את מדינת ישראל בשפיכת דם יהודי, זוכים להתעלמות מוחלטת ואינם מובאים אפילו ברמז.

כזכור התבטא חנון באופן בוטה כנגד התופעה של ההתגרות באומות וטען כי זו הגורמת לרצח יהודים. "ההתגרות הזאת היא הגורמת לכל הצרות. ‏אין לנו שייכות עמם", אמר הרב חנון, "מה זה 'אנחנו, אנחנו' הגאווה הזאת, 'אנחנו עשינו, אנחנו ניתחנו', כוחי ועוצם ידי ממש. זו אפיקורסות ומינות שחושבים שאפשר ללכת בכוח הזרוע".

"‏ובכלל", הוסיף הרב חנון בכאב: "כל המלחמות שלהם הינם באיסור. הם אלו הגורמים בעקיפין לכל ההריגות ולכל השפיכות דמים. הם מתגרים באומות, הם הרוצחים. רוצחי הנפש. שלא יודעים לומר 'שמע ישראל' רחמנא לצלן. כואב הלב לומר זאת אבל צריך לדעת שזו האמת וזו דרך התורה האמיתית".

גורמים בעיתונות החרדית אומרים ל"כיכר השבת" כי ההתעלמות מדבריו של הרב חנון מובנת לחלוטין וטבעית. "הקו הרשמי והאידיאולוגי של התנועות הפוליטיות החרדיות הינו אחר לגמרי ורחוק כרחוק מזרח ממערב מהעמדה הקיצונית והשולית של נטורי קרתא אותה ייצג חנון בנאומו ולכן אין טעם לתת לה ביטוי".

"להאשים את מדינת ישראל ואפילו רק בעקיפין ברצח זה צעד אחד רחוק מידיי ואין מקום לתת לו ביטוי בעיתונות החרדית המייצגת את עמדת מרנן ורבנן גדולי ישראל", אומרים הגורמים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר