לוקחים אחריות

תפילה בבית כנסת? 'המודיע' טעה - והבהיר

האם מותר לשוב ולהתפלל בבתי הכנסת? טעות בעיתון האגודאי, הביאה לשיגור הודעה קולית לכלל המנויים: "אנו מצטערים ומתנצלים. סכנת ההדבקה עדיין קיימת" (עיתונות)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
ההודעה ששוגרה למנויים (תמונת אילוסטרציה: שאטרסטוק)

הנהלת העיתון 'המודיע' - ביטאון 'אגודת ישראל' שיגרה הצהריים (שני) הודעה טלפונית מוקלטת למנויי העיתון בהתנצלות על הפרסום לפיו הותר להתפלל בבתי הכנסת.

הבוקר, שמחו קוראי העיתון לגלות את הידיעה הבאה בעמוד הראשון של העיתון, המדווח כי מותר כבר לחזור להתפלל בבתי הכנסת.

בכותרת באוזן שמאל של העיתון הבוקר נכתב כך: "לאחר חודשיים שבהם בטלו המניינים בבתי הכנסת: משרד הבריאות הודיע: ניתן לחזור לבתי הכנסת לתפילות בכפוף להנחיות".

בהמשך, הבהירו גם במשרד הבריאות וגם במשטרה כי המתווה עדיין לא אושר בצורה רשמית, וכי האכיפה נגד המתפללים בבתי הכנסת ממשיכה.

לכן, שיגרו בעיתון הודעה קולית למנויים: "לצערינו פורסם היום ב'הומדיע' שמשרד הבריאות התיר לשוב ולהתפלל בבתי הכנסת - הדברים אינם מדוייקים".

הם הסבירו, "קיים אומנם מתווה כזה אך הוא עדיין ממתין לאישור הממשלה ולפי שעה אין כל שינוי בהנחיות, אנו מצטערים ומתנצלים".

"סכנת ההדבקה עדיין קיימת, ונשמרתם מאוד לנפשותיכם", נאמר לסיום.

כזכור, על פי המתווה שפורסם, ייפתחו בתי הכנסת ובתי התפילה רק עם מתפללים קבועים, ועם הפרדה של מושב בין מתפלל למתפלל. מדובר רק בבתי תפילה קבועים ולא כאלה שבהם מתפללים מזדמנים.

כמו כן, יחויבו המתפללים לעטות מסכות בכל משך התפילה. סידורים ותשמישי קדושה יובאו מהבית ובכל בית כנסת ובית תפילה ימונה "גבאי קורונה", שתפקידו יהיה לאכוף את את ההנחיות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר