חב"ד סוערת: "כפר חב"ד" בכתבה נועזת

שבועון "כפר חב"ד" מפרסם הבוקר (חמישי) רב-שיח משותף בין שמעון פיזם, אחד מקיצוני הפלג המשיחי בחב"ד לרב אהרן-דב הלפרין, עורך השבועון מזה שלושים שנה. הכתבה הפכה לשיחת היום בחב"ד, בארץ ובעולם * הראיון הפתיע את חסידי חב"ד בארץ ובעולם. חלקם הגיבו בזעם רב (בכיכר, מדיה)

ישראל אהרון | כיכר השבת |

שבועון "כפר חב"ד" מפרסם הבוקר (חמישי) רב-שיח משותף בין שמעון פיזם, אחד מקיצוני הפלג המשיחי בחב"ד לרב אהרן-דב הלפרין, עורך העיתון מזה שלושים שנה. הכתבה הפכה לשיחת היום בחב"ד וחלק מהקוראים איימו לבטל מנוי.

בהקדמה לראיון, כותב פיזם: "בהיותי מיודד אישית עם העורך - למרות חילוקי הדעות של 180 מעלות - אגש אליו עם הצעה מקורית: לכבוד פורים, החג של ´ונהפוך הוא´ ושל תחפושות – נחליף תפקידים בכל המובנים. הוא, המראיין הנוקב, יהיה הפעם המרואיין, ואילו אני, המייצג את אלו שזכו לא פעם ´לחטוף´ משבט לשונו, אהיה היום המראיין המצליף.

"האמת - לא שיערתי שהוא יסכים כל-כך בקלות. הוא אמנם התנה שזה יהיה בעיצומה של התוועדות, ´אחרי הרבה לחיים´, אך אחרי הכל די הופתעתי, גם מההסכמה המהירה שלו וגם מהיוזמה החפוזה והנועזת של עצמי"...

אתמול (רביעי) חשף אתר חב"ד - COL את קיומו של הראיון המפתיע, לצד ציטוטים נבחרים. בצעד נדיר, פתח האתר את מערכת התגובות.

הראיון הפתיע את חסידי חב"ד בארץ ובעולם. חלקם הגיבו בזעם רב. "מזעזע. בושה וחרפה שעיתון כפר חב"ד נותן במה לאנשים כאלה, שמחללים את שם חב"ד ברבים יום יום שעה שעה?", כותב אחד הגולשים.

גולש נוסף כותב: "האם זהו ´השופר של הרבי´? הזהו העיתון שעד לפני שבועות מספר ייצג נאמנה את אנ"ש חסידי חב"ד, והביא ללא חת את דעת הרבי בנושאים שעל הזמן? הלא די אם נזכיר את הראיון הנוקב שפורסם בשבועון עם ה´חוזר´ הגה"ח ר´ יואל כהן אך לפני שנים ספורות, שכותרתו הייתה כי אסור לתת למטורפים כל שמץ של לגיטימציה! האם בעבור כמה מנויים נוספים תושלך האידיאולוגיה לסל, וחסל?".

והיו גם דעות אחרות. "סוף סוף יושבים שני חסידים ומתדברים יחד למרות שאין דעותיהם שוות. וודאי שיש לרב´ה מזה הרבה נחת. ישר כח גדול ואל תתפעלו מכל מיני מלעיגים ומדינים למיניהם".

תגובת העורך: "תגובות חיוביות"

הרב אהרן-דב הלפרין, מגיב ל´כיכר השבת´: "רוב התגובות שקיבלתי ביממה האחרונה (מכאלו המרוחקים מה´משיחסטים´ כרחוק מזרח ממערב - היו תגובות של תמיכה, התרגשות ושמחה. נעשה כאן נסיון נועז כנה ואמיתי להביא לאחדות - לא אידיאולוגית - בין כל החסידים, מתוך הבנה והכרה שדווקא הישיבה סביב שולחן אחד, בידידות ואחווה, תוביל להפסקה או לפחות הפחתה ניכרת של כל השלטים והתמונות ויתר הדברים שאינם מכבדים את הרבי, בלשון המעטה.

"יחד עם זאת, האוזן הקשבת שניתה בעיתון לטענת ה´משיחיסטים´, תוך תשובה מפורטת ומוסברת היטב, תביא לכך שכל צד יתקן את אשר טעון תיקון. חובה לציין כי רוב הדברים בכתבה בדבר הצורך באחדות לא עסקו כלל באחדות אידיאולוגית, אלא באחדות בין עסקנים ופעילים שמטבע הדברים נגררים לכל מיני מחלוקות טבעיות.

"המוטו של הראיון היה פתק חריף ומבטיח שיצא מהרבי ´אילו היו העסקנים מאוחדים ביניהם היה משיח בא זה מכבר´. רוב רבני ומחנכי חב"ד שיבחו בכל פה את הראיון המפתיע בתחושה כי דף חדש של תבונה ואחריות גדולה עומד להיפתח בקרב כל החלקים של המעצמה החבד"ית הגדולה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר