מנהלי הסמינרים בשירות הבטאונים נגד השבועונים

שלושת הבטאונים בציבור החרדי - 'יתד נאמן', 'המודיע' ו'המבשר', עושים הבוקר (שלישי) יד אחת, ומפרסמים את מכתבם של מנהלי הסמינרים, נגד השבועונים. באורח תמוה, מתייחסים המנהלים במכתבם לאחת הסיבות לחידוש המאבק: "בפרט כאשר מנסים להרבות השפעתם הרעה על-ידי חלוקתם בחינם", ורומזים בכך על החינמון הצפוי של 'משפחה', שמעורר חשש כלכלי במערכות היומונים

חיים שקדי | כיכר השבת |
מכתב המנהלים

הפעם, לא רק 'יתד נאמן' חושש, ולא רק הוא יוצא למלחמה כלכלית בשבועונים. גם 'המודיע' הוותיק, ו'המבשר' הצעיר, נוטלים חלק במאבק, ומפרסמים את מכתבם של מנהלי הסמינרים נגד השבועונים.

עדיין לא ברור מה המניע למאבק, ומדוע ב'המודיע' החליטו להצטרף למאבקי 'יתד'. האם בשל החשש הכלכלי מהחינמון הצפוי של 'משפחה', או שמא הנתונים הלא מחמיאים בסקר TGI האחרון.

ולמי שרוצה בכל זאת הסבר מה הביא לפרוץ המאבק מחדש, הנה הציטוט הבא מתוך המכתב: "בפרט כאשר מנסים להרבות השפעתם הרעה על-ידי חלוקתם בחינם", ובכך רומז על החינמון הצפוי של 'משפחה'.

כך או כך, כפי שדווח כאן אמש, הבוקר הזה (שלישי), חינמון 'יתד נאמן', ביד אחת ובתיאום מלא עם 'המודיע' ו'המבשר', מפרסמים את מכתב מנהלי הסמינרים בעמודים הפנימיים של העיתון, במקביל להפניה בולטת בעמוד השער.

על המכתב חתומים שורה של מנהלי סמינרים, בירושלים, בני-ברק וערים נוספות, כשהמסר המרכזי הוא - התרחקו מהשבועונים.

להלן נוסח המכתב המלא:

"כה תאמר לבית יעקב. לאור בקשת מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א, להתריע מפני השפעתם של השבועונים אנו פונים אל תלמידותינו ואל הוריהן.

"המערכת החינוכית של 'בית יעקב' עוקבת בכאב ובדאגה אחר הנזק המצטבר שמביאים עמם כל השבועונים למיניהם. כתבי עת אלו מנסים להשפיע על עיצוב עולמן הפנימי של בנותינו, לעוות את ההשקפה הטהורה ולהחדיר את אווירת הרחוב אל הבית היהודי.

"הן התכנים והן רוח הדברים מכניסים קרירות וזלזול בדברים המקודשים, מצננים את חום הלב ואת להט השאיפות שאפיינו את בנות ישראל בכל הדורות.

"בשבועונים אלו ניתנת במה לדבריהם ולדעותיהם של אנשים שכל אורחות חייהם סותרים תורה ומצוות, ביניהם אף עוכרי ישראל. כתבות אלה מתפרסמות לצד מאמרים תורניים, המטעים לחשוב כאילו מדובר בעיתון המייצג השקפה נכונה.

"לאט ובעקביות מחלחלת על ידם לשולי המחנה דעת 'המשכילים', המפנה את לימוד התורה מראש סולם העדיפויות, ונותנת מקום לטיפוח חיי שעה.

"ואין מזרזרין אלא למזורזין, ובפרט כאשר מנסים להרבות השפעתם הרעה על-ידי חלוקתם בחינם, נתחזק ביתר שאת לשמור פתחי בתינו מנגע זה.

"בנותינו היקרות! אל תוותרו על הזכות לסנן גם את מה שמתהדר בתואר 'חרדי'. אנא, היענו לקריאה להוציא אל מחוץ לתחום את כל השבועונים ואמצעי התקשורת שרוח חכמים אינה נוחה מהם כל עיקר.

"ייתן ה' ונזכה במהרה לקיום ההבטחה 'ומלאה הארץ דעה את השם'", מסיימים מנהלי הסמינרים את מכתבם. ומי שירצה למצוא רמזים בנוסח, על סיבות המאבק, עושה זאת על אחריותו בלבד.

רשימת מנהלי הסמינרים החתומים על המכתב ארוכה, לאחר שכמעט כולם עשו יד אחת, וחתמו נגד השבועונים: הרב זאב וולף, הרב ישעיהו ליברמן, הרב בנימין שצ'רנסקי, הרב יעקב ולצר, הרב יהודה אריה כהן, הרב יחיאל מנדלסון, הרב פנחס זיידמן, הרב שרגא פייבל שר, הרב עזריה הילדסהיימר, הרב שמואל הלוי מאיר, הרב מנחם אוסטרי, הרב בן ציון הכהן קוק, הרב אברהם כהנא, א.ש. אלקיים, הרב אהרון פוירשטיין, הרב אליעזר רוב, הרב משה אינהורן, הרב מרדכי מנחם בן שלום, הרב יחיאל יונה, הרב דניאל ויצמן, הרב יחיאל מאיר צוקר.

כמו כן חתומים: הנהלות סמינרי גור, הנהלת סמינר בנות אלישבע, הנהלת סמינר מורשת בית יעקב, הנהלת סמינר דרכי רחל, הנהלת סמינר בית יעקב באשדוד, הנהלת סמינר זכרון בית יעקב בנתניה, הנהלת סמינר אפיקי דעת, הנהלת סינר דרכי רחל, הנהלת סמינר בית יפה.

לפניות לכתב: chaim@kikar.net

מכתב המנהלים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר