מאבק העיתונים: 'יתד' מכחיש את מכתב מנהלי הסמינרים

המאבק בין 'יתד נאמן' לשבועונים החרדיים נמשך ובמלוא עוזו: בימים האחרונים הופץ בירושלים מכתב שכביכול נשלח לרבני 'יתד', עליו חתום הרב משה מנדלסון "בשם מנהלי הסמינרים", בו הוא מתלונן על הפרצות החדשות ב'יתד'. הבוקר, מפרסם מגזין 'קטיפה' בעמוד השער הודעה לציבור ובה הכחשה וטענה כי מדובר בזיוף של "אינשי דלא מעלי המנסים להפריע להצלחת עיתוננו", הפעם, ב'יתד לא מודיעים על הגשת תלונה במשטרה נגד הזיוף

חיים שקדי | כיכר השבת |
מודעת ההכחשה ב'יתד', הבקר

ושוב 'יתד' מכחיש, הפעם ללא תלונה במשטרה: המאבק בשוק התקשורת החרדית, בין 'יתד נאמן' לשבועונים נמשך ובמלוא עוזו. הבוקר (חמישי) 'יתד' מכחיש מכתב שכביכול נשלח אליו מטעם מנהלי הסמינרים.

בימים האחרונים הופץ ברחבי העיר ירושלים מכתב שנשלח לרבני הוועדה הרוחנית של 'יתד נאמן', עליו חתום הרב משה מנדלסון בשם מנהלי הסמינרים. המכתב מיועד לרב שמואל דויטש, הרב צבי פרידמן והרב נתן זוכובסקי, והוא עוסק ב"ריבוי הפרצות בעיתון יתד נאמן".

"הננו מנהלי הסמינרים, באים בקריאה נוספת כהמשך למכתבנו הקודם על הפרצות הקיימים בעיתון", נפתח המכתב לרבני 'יתד', בו מגולל החתום כי לפני כשנה, פנו המנהלים למזכיר הוועדה הרוחנית הרב יהודה יברוב באשר לפרסום בעיתון של מסעדות מפוקפקות בערים חילוניות ומלונות פסולים ברחבי העולם.

"מזכיר הוועדה השיב", כך לפי המכתב, "כי לאחר בדיקה עם ועדת הרבנים עולה כי הצנזורים הנעשים ע"י הוועדה הרוחנית נעשית לאחר ניפוי המרבי ולא ניתן לעשות יותר, כאשר לא ניתן להפקיר סכומי עתק של פרסומות".

בהמשך נכתב כי "כעת אנו חוזרים ושבים לאחר שראינו את התפתחות העיתון והפיכתו לחיקוי של השבועונים שנאסרו על-ידי גדולי ישראל, ובנוסף הוסיפו חטא על פשע כאשר הקימו שבועון בשם קטיפה, אנו באים בקריאה נוספת למען בנות ישראל".

לטענת כותב המכתב, במגזין 'קטיפה' "החלו להביא את רוח החרדים החדשים, הן בתוכן הכתבות והן בסגנונן, ונותנים לבנותינו להעריך ולהעריץ דמויות פסולות שלא עליהן אנו מחנכים בבתי החינוך שלנו".

עוד נטען כי האיורים בעיתון "אינם ראויים", מאחר והם "פורצים את רוח הקדושה". וכן הובאו כותבים וכותבות "ממקומות שאין רוח רבותינו נוחה מהם". כותב המכתב מתלונן גם על מוספי סוף השבוע, בהם "נפרצו החומות והגדרים", לאחר שהחלו להביא כתבות צבע "ברוח וסגנון השבועונים הפסולים".

לסיום המכתב, מזכיר הכותב ל'יתד' כי בוועידת 'אשת חיל' הם פנו לעיתון ונענו בחיוב, וכעת הם פונים שוב בתקווה כי גם הפעם "יופסק לאלתר מודעות שאין רוח גדולי הדור נוחה מהם, וכן כתבות, כתבים וכותבות שאינם לרוח בני התורה ולא נחדיר לבני ובנות ישראל רוחות זרים".

על-פניו אמנם נראה כי מדובר בזיוף, אך ההפצה הגדולה של המכתב בריכוזים החרדיים, מעוררת את השאלה מי עומד מאחורי הפצת המכתב שיש בו כדי להזיק ל'יתד נאמן'.

הבוקר, מפרסם מגזין 'קטיפה' בעמוד השער של 'יתד' "הודעה לציבור", בה נכתב כי "לצערנו אינשי דלא מעלי המנסים להפריע להצלחת עיתוננו, ממשיכים במעשיהם הנפשעים ופרסמו מכתב מזויף שנשלח כביכול על-ידי אחד ממנהלי הסמינרים. יידע הציבור ויוקיע את מעשיהם", לשון המודעה.

השאלה הנשאלת היא, מדוע בזיוף הנוכחי, לא מצאו לנכון ב'יתד נאמן' לפנות ולהגיש תלונה במשטרה כפי שנעשה לפני כשבועיים בעקבות מודעות שהופצו נגד 'קטיפה'.

מודעת ההכחשה ב'יתד', הבקר
זיוף? המכתב שהופץ

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר