הגר"נ קרליץ: ראוי לזרוק את יתד נאמן מהבית

המלחמה נגד "יתד נאמן" נמשכת: השבוע הופץ החלק השני מהחוברת "בדק בית", ובה ציטוטים מגדולי ישראל על הבטאון השנוי במחלוקת. בחוברת קראו לציבור לזרוק את עיתוני יתד המחולקים חינם לאשפה. וצוטטו דברי הגר"נ קרליץ שליט"א שענה בעבר לשואלים: ראוי לכל ירא שמיים לזרוק את עיתוני יתד המחולקים חינם"

יוסף פאר | כיכר השבת |

המאבק כנגד העיתון 'יתד נאמן' ממשיך לצבור תאוצה. לאחר שבשבוע שעבר הופצו כרוזים בהם נקרא הציבור לבטל את המינויים שלו לעיתון, מופצים כעת בריכוזיים החרדים חוברות בשם "בדק-הבית" המספרות את סיפורו של יתד נאמן והפגיעה בגדולי ישראל לאורך השנים, לטענתם.

בקונטרס, מובאים בין היתר הוכחות לפגיעת 'יתד' בגדולי ישראל כמו מרן הגרמי"ל לפקוביץ זצ"ל ויבדלח"ט מרן הגר"ח קנייבסקי שליט"א, ר"י פוניבז' מרן הגרי"ג אדלשטיין שליט"א, מרן הגאב"ד הגר"נ קרליץ שליט"א ועוד. כמו כן בחוברת מובאים דברי משגיחים וראשי ישיבות המתנגדים להתנהלות עיתון 'יתד נאמן'.

הבוקר הסתובבו בריכוזים החרדיים אברכים שאספו את החוברות מתיבות הדואר.

שמו של ראש הישיבה הושמט

וכך נכתב בחוברת: "היה זה בעיצומה של המגבית השנתית למען 'המרכז הארצי למען טהרת המשפחה', המרכז שלח ליתד מודעה ובא מדברי גדולי ישראל על החשיבות שבסיוע. בהגיע המודעה למערכת יתד, חשכו עיניהם. הפעם יצא הקצף על הופעתו של מרן הגרי"ג אדלשטיין במודעה, הפתרון? קל ופשוט. הוראה ברורה למחלקת הגרפיקה, איך לצנזר ואת מי להוריד. והנה, לתפארת מודעה נקיה. שומרים על רוחניותם של הקוראים. אלא שיושב בשמים ישחק, ובמערכת ארעה תקלה נדירה, וגם המודעה המקורית נשארה, וראו כל העמים היאך מתנהלים העניינים".

בחוברת, מובאים דבריו של הר' יעקב ב. פרידמן שכתב בעבר בעיתון 'יתד נאמן' המביעים ערעור בוועדה הרוחנית של העיתון: כתבתי שנים ארוכות, ואני יודע שיתד לא עובר סינון של גדולי תורה. אף תלמיד חכם לא עובר על כל מילה, אולי על אף מילה".

בנוסף מובאים דבריו של הגר"נ זוכובסקי מרבני הוועדה הרוחנית של העיתון, שנשאל מי אשם בהדרדרות של כבוד התורה בציבור החרדי וענה: "יכול להיות שהעיתון אשם". בנוסף אמר הרב זוכובסקי: "הם לא נותנים מספיק כבוד להגראי"ל שטיינמן, אני גם מודה בזה, מה אפשר לעשות? אז לא נותנים כבוד. אני לא כתובת על ענייני כבוד".

כמו כן, בחוברת קראו לציבור לזרוק את עיתוני יתד המחולקים חינם לאשפה. וצוטטו דברי הגר"נ קרליץ שליט"א שענה בעבר לשואלים: ראוי לכל ירא שמיים לזרוק את עיתוני יתד המחולקים חינם, ואין בכך משום חשש גזל, ובשאר הימים אסור להזיקם, אך ראוי שלא להכניסם לבתים".

עוד מתוך החוברת: "במסגרת רצונם להצטייר ציבורית כעיתון של גדולי ישראל, מאוד חורה להם על כך שרבים מראשי הישיבות נתנו דברם והתראיינו לעיתונים השבועיים. בכל הזדמנות, ועם קרוב לאפס אחוזי הצלחה, ניסו ביתד להוציא הכחשות מראשי הישיבות והרבנים שהתראיינו, והנה זה פלא, למרות שהפעילו לחץ רב ואיומים עצומים כידם הטובה עליהם, עדיין אחוזים בודדים מאד מן הרבנים נאותו ללחצם שיפרסמו בשמם הכחשה."

"יתד אף פעל למנוע בכל התקופות את כל הנסיונות למנות וועדות רבנים מוסמכות שיפקחו על העיתונים השבועיים, דבר שמלמד שהעיתונים הללו מפריעים להם גם אם היו מפוקחים כרצונם, חורה להם על קיומן של עוד מדיות מלבדן, אין עוד מלבדנו".

עד כה, לא הצלחנו להשיג את תגובת 'יתד נאמן' לחוברת שהופצה בימים האחרונים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות