'יתד נאמן' טשטש תמונת אבל מהטבח בטולוז

התמונה שתצרב יותר מכל מהטבח המזעזע בבית-הספר "אוצר התורה" בעיר טולוז שבצרפת, היא של ילד קטן, אחד מתלמידי בית-הספר, ממרר בבכי כשהוא מחובק בידי אביו. התמונה צולמה דקות ספורות לאחר הטבח ופורסמה בשערי העיתונים הגדולים בעולם, כמו ה'ניו-יורק טיימס' הפופולרי.ב'יתד נאמן' בחרו לטשטש

ישראל אהרן | כיכר השבת |
התמונה באחד העיתונים בעולם (ניו-יורק טיימס)

התמונה שתצרב יותר מכל מהטבח המזעזע בבית-הספר "אוצר התורה" בעיר טולוז שבצרפת, היא של ילד קטן, אחד מתלמידי בית-הספר, כשהוא ממרר בבכי בעוד הוא מחובק בידי אביו.

התמונה צולמה דקות ספורות לאחר הטבח על-ידי אחת מסוכנויות הצילום המובילות ופורסמה בשערי העיתונים הגדולים בעולם, כמו ה'ניו-יורק טיימס' הפופולרי.

כמו בחו"ל, גם בארץ, התמונה כיכבה בשערים ובתמונות המרכזיות שעסקו ברצח המחריד. גם בעיתונות החרדית כולה, לרבות היומונים והשבועונים: המודיע, המבשר, משפחה, בקהילה, שעה טובה ועוד.

למערכת 'יתד נאמן' הייתה בעיה קשה עם התמונה: הילד חובש כיפה ועליה כיתוב "יחי אדונינו מורינו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד". מדובר בכיפה המזוהה עם הפלג המשיחי בחב"ד.

הילד, כפי שאפשר לשער לא מגיע מבית חרדי והתקרב על-ידי אחד מאנשי הפלג המשיחי בחב"ד. בשלב מסויים החליט לחבוש את הכיפה עם הכיתוב. זכותו הפרטית. שלו ושל אביו.

מה עשו ב'יתד'? שיערתם נכון: הפעילו את כלי הטשטוש בפוטו-שופ ומחקו את הכיתוב הקטן.

מבלי להיכנס לסוגיה השנויה במחלוקת של הכיתוב על הכיפה, שאמורה להתדיין בקרב חסידי חב"ד בלבד (בדיוק כמו סוגיית כיפות הנ-נח שאמרה להתדיין רק בקרב חסידי ברסלב), מקומם לראות שאנשי 'יתד נאמן' שלא חשודים בסיוע לשונה ולאחר (כפי שעושים אנשי חב"ד והפלג המשיחי), מוחקים באגרסביות תמונת שכול מצמררת.

לא, זה לא מפתיע במיוחד, אבל מאנשי 'יתד נאמן' נדרשת מנה קטנה של רגישות בכל מה שקשור לתמונת שכול.

הרי הייתה בידם הזכות לא להשתמש באותה תמונה.

אבל הם בחרו להשתמש, ולצזנר בגסות כיתוב קטן שהינו חלק מהתמונה הכאובה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר