עזות מצח: סופר חרדי משתלח ברבנים דתיים-לאומיים

הסופר החרדי הרב יעקב ב. פרידמן פרסם בשבועון החרדי 'בקהילה' טור מחוצף נגד גדולי הרבנים הדתיים לאומיים. הוא מחלק להם תוארים וכינויים כמו "איש רציני" ו"אופטמיסט בלתי נלאה", וחותם: "מי שמדבר ממרחק 64 שנות הידרדרות על תהליך גאולי כלשהו, לוקה בעיוורון או משיחיות הזויה"

יצחק רבינוביץ | כיכר השבת |
ר' יעקב ב. פרידמן (צילום: בקהילה)

הסופר החרדי ר' יעקב ב. פרידמן הוא איש רציני. מידי שבוע הוא מפרסם בשבועון החרדי 'בקהילה' מאמר הגות והשקפה, בענייני דיומא. סגנונו ייחודי. הוא מנסה ללכת על החבל הדק שבין כתיבה בשבועון חרדי להטפה לקוראים.

בדרך כלל, אני מזדהה עם דבריו של פרידמן, אבל השבוע הוא עבר את גבול הטעם הטוב.

משחר ילדותינו, אנו מחונכים על אהבת ישראל לכל אדם באשר הוא. נכון, לא תמיד זה קל. הרבה פעמים ישנם חילוקי דעות בין אחד לשני, אך בדיוק בשביל זה קיבלנו את החינוך על-פי משנת חז"ל "דרך ארץ קדמה לתורה".

ואם כך אנו נוהגים ב'סתם אדם', כל שכן וקל וחומר באדם המשמש כרב. לא משנה איזה רב. בכבודו של רב צריך להיזהר שבעתיים.

השבוע, בחר פרידמן לעלוב, לפגוע ולזלזל בגדולי הרבנים הדתיים-לאומיים, במאמר שפרסם ב'בקהילה' בעניין יום העצמאות וההשקפה של חובשי הכיפות סרוגות.

"איש רציני, הרב ליאור", כותב פרידמן בפתח טורו וגרם לי לרתוח בערב שבת. "איש רציני"? מר פרידמן היקר, אתה, סופר בעיתון, מחלק ציונים לגדול הרבנים הדתיים-לאומיים? אתה מכנה את הגאון הרב ליאור, תלמיד חכם עצום, בתואר "איש"?

אחרי התואר "איש רציני" לרב ליאור, מספר פרידמן כי הוא הכיר את הרב ליאור "תקופה ממושכת". הוא מביא ציטוט מדברי הרב ליאור שאמר "מדינת ישראל היא יסוד כיסא מלכות השם בעולם".

פרידמן, בטורו, כותב שהוא יצא לחפש את "כסא השם", אבל ירד לרמה נמוכה כשבחר לזלזל בצורה משפילה ברב ליאור, וברבנים נוספים כדוגמת הרב יהושע צוקרמן ראש-ישיבת 'הר המור'.

וכך כותב פרידמן בין-היתר: "מדינת ישראל, עליה מדברים הרב ליאור והרב צוקרמן, היא, בין היתר, מרכז תל אביב, חיפה, הרצליה, גבעתיים. בחוצות המקומות הללו, בפהרסיא הבוטה ביותר, בחסותו האישית של בית המשפט לממשלת 'כסא השם', אכלו השנה פיתה-פלאפל וצ'יזבורגר בליל הסדר".

תרגום של הקורא: הרבנים הנכבדים קשקשנים, לא מבינים דבר מחייהם.

חכו, זה לא נגמר. זה רק התחיל.

וכך כותב פרידמן על הרב שלמה אבינר, פוסק הלכה מכובד בציבור הדתי-לאומי. "בשיחה שקיימתי בעבר עם הרב שלמה אבינר, אדם שהגדיר מחדש את המונח 'אופטימיות', אמר: 'נכון שיש במדינה פה ושם כמה קלקולים. אבל צריך זמן! דווקא מתוך החושן יבקע ויתנוצץ האור המפציע של הגאולה השלמה. 'כן היא גאולתם של ישראל, קמעא קמכא'.

"ה'גאולה' הזו מפציעה לה ופוסעת בנחת מעוררת השתאות 'קמעא קמעא' לאחור. אשליות ניתן היה לשווק לפני 64 שנים. גם על אופטמיסטים בתי-נלאים כרב אבינר ורעיו, חל נטל ההוכחה. מי שמדבר ממרחק 64 שנות הידרדרות על תהליך גאולי כלשהו, לוקה בעיוורון או משיחיות הזויה".

אתם הבנתם? הרב דב ליאור, הרב יהושע צוקרמן והרב שלמה אבינר - מגדולי הרבנים של הציבור הדתי-לאומי בישראל, לוקים בעיוורון ומשיחיות הזויה.

והוא עוד קורא לעצמו איש חינוך. אוי לכזה מחנך.

פרידמן, חזור בך!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר