הסדר פשרה

תלמידת סמינר מעדה מכיסא - וקיבלה 212,000 ש"ח

א', חרדית מבני ברק שנפלה מכיסא במהלך טיול מטעם הסמינר בו היא לומדת, נאלצה לעבור ניתוח וטיפולים ממושכים, תבעה משפטית - ותפוצה בסכום הגבוה (משפט)

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

כאשר הייתה בת 18, נפגעה א', חרדית תושבת בני ברק, בתאונה בטיול מטעם סמינר חרדי בו למדה, שהוציא את תלמידות הסמינר לטיול באזור הדרום, לפני כשלוש שנים, כאשר במהלך הכנה בחדר אוכל לסעודת ערב, מעדה א' על כיסא שהיה מונח על הריצפה שם, וסובבה את הקרסול.

לאחר התאונה הובהלה א' ישירות לבי"ח בלינסון שם אובחן בצילומי הדמיה, שבר בקרסול ימין והוחלט על ידי הרופאים בביה"ח שם כי השבר בתזוזה וכי יש לבצע ניתוח לקיבוע השבר. לאחר הניתוח, הושמה רגלה של א' בגבס ארוך למשך כחודש ימים.

לאחר שא' סיימה המעקב במרפאות אורטופדיה וסיימה סדרה אחת של טיפולי פיזיותרפיה, היא פנתה לעו"ד אלי מאור מבני ברק, המתמחה בתביעות של רשלנות רפואית ותאונות דרכים ועבודה, ועו"ד מאור לאחר איסוף המסמכים הרלבנטיים ונוכח גילה הצעיר יחסית של א', מיהר והגיש שתי תביעות נגד חברת הביטוח.

התביעה הראשונה, בגין פוליסת ביטוח תאונות תלמידים "תאונות אישיות", שלה תקופת התיישנות מקוצרת בת 3 שנים מהגיעו של הניזוק לגיל 18, ובה מבוטחים כלל התלמידי הלומדים במוסדות לימוד מוכרים בישראל.

במסגרת תביעה זו פנה עו"ד אלי מאור למומחה רפואי שקבע לא' אחוזי נכות רפואיים קבועים מטעמה. במסגרת תביעה ראשונה זו חברת הביטוח שילמה לא' סכום של כלמעלה מ- 30,000 ש"ח.

לאחר קבלת התשלום בגין התביעה של פוליסת תאונות אישיות, הגיש בנוסף, עו"ד אלי מאור, כתב תביעה מנומק לבית המשפט השלום בהרצליה, שאליו גם צורפה חוו"ד הפרופ', המומחה הרפואי בתחום האורטופדי, ובמסגרת כתב התביעה נטענו טענות רבות נגד חברת הביטוח שביטחה את הסמינר, שבאה בנעלי הסמינר, כמי שאירגנה והוציאה את הטיול בו נפגעה א'.

במסגרת כתב התביעה המנומק נטען בין היתר כי על כל מוסד חינוכי המוציא את תלמידיו לטיול מטעמו מחוץ לכותלי המוסד, קיימת "חובת זהירות מוגברת" לשמירה על בטיחותם של תלמידי הסמינר, בהתאם להלכת ביהמ"ש העליון מקדמת דנא, ממש כחובת "אב לבנו".

כן נטען שאין זה, ולא היה זה מתפקידן של תלמידות הסמינר הצעירות, לסדר את חדר האוכל ע"י הזזת שולחנות גדולים ו/או כיסאות במרחב חדר האוכל, ועל המוסד החינוכי היה לדאוג לחדר אוכל מסודר וערוך כהלכתו, כחלק מהאירגון של הטיול וקודם הגעת התלמידות לארוחת הערב.

כן נטען כי לאחר התאונה ובשל הפגיעה שנגרמה לא' בתאונה בטיול בקרסול, נגרמה לה פגיעה תפקודית של ממש, וכי לא' עשויה להיוותר נכות תפקודית מובהקת לעתיד בתפקיד שבחרה לעצמה בתחום החינוך הרך לציבור החרדי, תפקיד המצריך בין היתר עמידה ממושכת...

לאחר הגשת התביעה ולאחר בירור נסיבות התאונה ע"י חברת הביטוח וכן לאחר שנוהל מו"מ אינטנסיבי בין עורכי הדין של הצדדים, נאותה לבסוף חברת הביטוח להוסיף ולשלם סכום נוסף של למעלה מ-182,000 ש"ח לא' עבור התאונה שבנדון, כך שא' קיבלה מחברת הביטוח, סה"כ סכום של למעלה מ- 212,000 ₪ בגין האירוע שבנדון.

בימים אלה נחתם והוגש הסדר הפשרה וקיבל תוקף של פסק דין ע"י כב' השופט יוסף ברכיה.

יש לציין כי המדובר בהסדר פשרה הנחשב לגבוה, בהתחשב בכך שא' לאחר התאונה הצליחה להשתקם בצורה מיטבית, וכיום עובדת במשרה מלאה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר