משבר הדאודורנט: המשביר תפנה לממונה על ההגבלים

משבר המשביר את יוניליוור מחריף, קבוצת המשביר שוקלת לפנות לממונה על ההגבלים, בעקבות סירובה המתמשך של יונילוור לשווק את מוצריה לקבוצת המשביר, מהלך שנעשה בתגובה למבצע על דאודורנט אקס שהובא בייבוא מקביל על ידי קבוצת המשביר. כעת הממונה על ההגבלים העסקיים דיויד גילה יידרש למחלוקת

שושי מילר | כיכר השבת |
אקס, משבר הדאודורנט (צילום: ויקפדיה עיבוד כיכר השבת)

הסכסוך בין קבוצת המשביר לחברת יוניליוור מחריף, על הפרסום היום בכלכליסט קבוצת המשביר שוקלת לפנות לממונה על ההגבלים העסקיים שיחייב את 'יונילוור' לשווק את מוצריה לקבוצת המשביר הכוללת את רשת 'ניו-פראם'.

תחילתו של הסכסוך לאחר שהמשביר ייבאה ביבוא מקביל את אחד המותגים המובילים של יונילוויר, דאודורנט 'אקס', ומכרה אותו במחיר נמוך מהמחיר הרשמי של היבואן בארץ (עוד אחד מן המוצרים שאנחנו הישראלים משלמים עליו יותר מאחינו בחו"ל). מה שהצית את הסכסוך לא היה היבוא המקביל, תתפלאו הטריגר לסכסוך היה המבצע שהוכרז במשביר על הדאודורנט.

הסובלת העקרית מסרובה של יונילוור לשווק את מוצריה למשביר היא חברת הבת - רשת ניו-פראם האחראית על שיווק מוצרי הקוסמטיקה והטואליטיקה. בכדי לכסות על החסרים החליטה ניו-פראם לייבא ביבוא מקביל מותגים נוספים מקבוצת יונילוור (חוץ מדאודרנט האקס).

יונילוור היא אחת מחברות מוצרי הצריכה הגדולות בעולם. למשביר היא מספקת בעיקר את מוצרי הטואלטיקה שלה - הנמכרים תחת המותגים פינוק, בדין, דאב, רקסונה אקס ופנטסטיק.

אין זו הפעם הראשונה שיונילוור נכנסת למאבק מול רשתות השיווק המשווקות את מוצריה, רק לאחרונה מי שנכנס לרשת 'אושר עד' וחיפש את מוצרי חברת יוניליוור מצא במקום מדפי שמפו והקורנפלקס שלט עליו נכתב: 'מכיוון שמחירי הקניה הקמעונים של תאגיד 'יוניליוור' המשווקת את מוצרי פינוק התייקרו ביחס למחירי המוצרים המתחרים ברמתם ואיכותם אנו נמנעים בשלב זה מלהציגם למכירה'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר