יונתן רזאל על פרשת זילבר: "לא אוחז מאנשים שמנסים להתנגח פוליטית דרך האמנות"

שעות לאחר שקיבל את פרס "שיר השנה", יונתן רזאל שוחח עם כתב אתר 'כיכר השבת': "מקווה שזכיתי לקדש שם שמיים". על פרשת זילבר: "הזמרת הזו התנהגה בצורה..." (מוזיקה, תרבות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
יונתן רזאל (צילום: פלאש 90)

על הבמה בתיאטרון "גשר" בתל אביב, עלו בזה אחר זה זמרים אשר זכו בפרס על השיר שהלחינו, מבינם ניתן היה לראות במחזה מדהים - שלושה זמרים חובשי כיפה שחורה ובעלי חזות חרדית, כל אחד בדרכו שלו: אריאל זילבר, אביתר בנאי ויונתן רזאל.

לכולם היה זה טקס חגיגי, עוד אבן דרך בעשייתם המוסיקלית, הם זכו לכבוד מחבר השופטים של תחרות פרסי אקו"ם הנערכת מידי שנה. לזילבר היה זה טקס פחות חגיגי: הפרס שהוענק לו הגיע לאחר סערה שלוותה בביקורת חריפה מצד גורמי שמאל.

חבריו לתעשייה, הזמרים שזכו אף הם בפרס, מילאו פיהם מים - התחמקו משאלות העיתונאים וסירבו להביע את דעתם או לתפוס צד בוויכוח בין זילבר לזמרת אחינועם ניני הידועה בדעותיה השמאלניות. אחד מאותם זמרים, התייחס הבוקר בצורה נדירה לפרשה.

יונתן רזאל, שירו "קטנתי" זכה בפרש "שיר השנה" (צילום ארכיון: פלאש 90)

"אני מאוד מעריך אותו (אריאל זילבר. צ.ג) ואוהב אותו ובקשרי ידידות איתו. בעניינים פוליטיים אני לא מתעסק" מנסה רזאל להתחמק משאלתנו במהלך ראיון שהעניק הבוקר ל"כיכר השבת". בדבריו, הזמר החרדי מתח ביקורת כנגד הזמרת ניני מעוררת המהומה: "עניינים פוליטיים אני לא מתייחס. ברור שאני לא אוחז מאנשים שמנסים להתנגח בצורה פוליטית דרך האמנות שלהם אבל אני לא, ברור שהזמרת הזאת היא התנהגה בצורה... טוב לא משנה".

היא התנהגה בצורה - מה?

"אני ברוך השם אדם חרדי ועם כל מה שקשור לעולם התורה וקשור לעולם הזה אני מתייחס, כל מה שקשור לעולם של פוליטיקה זה לא קשור אליי, כך קיבלתי הוראה מרבותיי".

כאמור, הוענק פרס שיר השנה על השיר "קטנתי" ליונתן רזאל, זמר חרדי, כותב, מלחין, מעבד מוזיקלי ומנצח ישראלי. הבוקר (שלישי) רגע אחרי הוא אומר בהתייחסו לפרס עצמו כי "הפרסים האלה זה לא חשוב. אני מקווה שזכיתי לקדש שם שמיים ולהראות שאפשר להיות אברך, אדם שמנסה לעבוד את השם ועדיין לעשות מוזיקה שמצליחה להגיע גם לאמצע תל אביב".

הזמר החרדי נשמע מעודד מהפרגון חוצה המגזרים: "הייתי בהלם מעם ישראל אתמול, גם הקהל באולם שהיה לאו דווקא דתי, הגיב גם אלי וגם לאביתר בנאי ולכל הסיפור הזה שהיה אתמול בלי שאני נכנס אליו, ראיתי שהקהל היה מאוד חם ואני מרגיש שחל שינוי בעם ישראל ואני מקווה שזהו סימן לביאתו של הגואל, אמן".

אריאל זילבר מתפרץ בטקס פרסי אקו"ם (צילום: מוטי קמחי - ynet)

להצלחתו של שיר הזכייה קדמו ספקות רבות מצדו של רזאל וחברת התקליטים עמה עבד, הם לא חשבו ולו לרגע קט שכך יהיה בסופו של תהליך מייגע: "בכל לא חשבתי שהשיר יגיע לכאלה ממדים. מה שעוד יותר מדהים שבכלל לא חשבתי שהשיר הזה יעבור ויחצה את המגזר. בכלל לא חשבתי שהוא שיר טוב ואני עדיין לא בטוח שהוא שיר טוב, הקב"ה מחליט מרומם, משפיל ומוריד, הוא מחליט".

את ההצלחה המסחררת מגדיר רזאל כ"נס": "זה מאוד מעודד, אבל דווקא במובן מסוים קצת מפתיע. זה מראה לי שוב שאין לי מושג מה טוב ומה לא טוב. הקדוש ברוך הוא מראה לך שמה שאתה חושב שטוב... הוא - תן לו לנהל את העניינים. גם בחברת התקליטים אף אחד לא ציפה שזה יגיע, היה נס לחלוטין".

אחינועם ניני מסרה בתגובה לכתבה: "כל מה שיש לי להגיד כתבתי בפייסבוק", מעבר לכך, היא הפנתה אותנו ליחצ"נית המייצגת אותה, שלא הגיבה לדברים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר