מאבק הזמרים הוא לא מאבק אישי // דעה

אתם, קוראי השורות, היינו איתכם באירועים ובשמחות, במופעים ובשירים ביוטיוב, המאבק שלנו הוא לא פחות מאשר המאבק שלכם. אם נקרוס גם אתם תפסידו מכך (טור דעה)

יוסי לחיאני | כיכר השבת |
(צילום: יח"צ)
כבר כמעט ארבעה חודשים שתעשיית התרבות בישראל הכוללת מאות אלפי עובדים - מושבתת.

בתעשיית המוזיקה אתם מכירים רק את הזמרים, אבל מאחריהם יש חמשה נגנים, הגברה ותאורה, מסכים, יחסי ציבור וניהול מדיה, ניהול אישי, רואה חשבון, כותבים ומלחינים, מעבדים ומקליטים, כפול מאות זמרים.

לצידה ולא פחות חשובה ישנה את בתעשיית התרבות, הבידור, המופעים והאירועים הפרטיים שגם היא מונה בתוכה כמה עשרות קטגוריות ותתי קטגוריות כמו מפיקים, במאים, תסריטאים - צלמים - תאורנים - מנהלי ועובדי אולמות והיכלי תרבות, חברות אטרקציות לאירועים, אפילו חנויות חליפות ושמלות כלה. כולם במצב בכי רע!
קראתי כמה תגובות מנותקות של: "הזמרים עושים מליונים, מה הם בוכים..." בואו, אני מכיר את התעשייה מבפנים, הם לא עושים מליונים, מעטים אלה שנכנסים לקטגוריית 'מסודרים' עד שמתפוצצת פרשיה בניהם לבין המנהל שדורש סכומי עתק, אז אל תחשבו שמדובר בכסף גדול. לעתים בעיקר שופוני. אבל זו לא הנקודה, נקודה!
הסיפור העיקרי כאן הוא על אלה שמאחרי הפרצוף שאתם מכירים, מאות אלפים עם משפחות וילדים שלא הכניסו אפילו אגורה שחוקה בחודשים הקשים האלה. אלה שכן מצליחים לחיות זה מתשלומי השוטף שנכנסו למזלם, אבל הם כטיפה בים וגם זה - לא לכולם!
ידעתם שלפחות עשרה מהתעשייה נכנסו למצב אישי מסוכן בעקבות המצב הכלכלי? לא. כי מעדיפים להשתיק.
ידעתם שחלקם התחילו לעבוד בעבודות מזדמנות ושונות לחלוטין? לא. זה עובר ליד האוזן!
אז קמו אנשי מעשה במגזר החילוני, עשו קצת גרפיקות ושלטים ועלו לירושלים, בהתחלה הם היו כמה עשרות בודדות, אחר כך זה גדל למאות כשבתוכם גם תעשיית התרבות היהודית שנרתמו מיד, בראשם ידידי הזמר והיוצר ישי לפידות ש"מתאבד" על המטרה.
אך לצערי ישנה נקודה אחת שלא שמים לב אליה, למרות העבודה הטובה בפנייה לעובדי התחום, אני חושב שצריכים לפנות גם למי שצורך אותו.
כן אתם, קוראי השורות. היינו איתכם באירועים ובשמחות, במופעים ובשירים ביוטיוב, (לאחרונה אפילו באזכרות), המאבק שלנו הוא לא פחות מאשר המאבק שלכם. אם נקרוס וככל הנראה זה מה שיקרה אם לא יעזרו לנו - לא נהיה פה חבר'ה. אין ספק שהחיים יהיו משעממים בלעדינו, בלי שליחי השמחה של המדינה.
אז מה בעצם אנחנו רוצים? שתהיו איתנו כמו שהיינו איתכם, תבואו לתמוך בהפגנות, תכתבו על זה ברשת, תגיבו לנו שאכפת לכם, תעלו את המודעות!
עשרות שנים התעשייה הזו משלמת מליארדים לקופת המדינה מההכנסות לשותפים היקרים (מאוד) ממס הכנסה, ביטוח לאומי, מע"מ ומי לא. אז בחייכם - אנחנו קורסים, תשתמשו בכסף שנתנו לכם כדי להחזיק אותנו עם הראש מעל המים שנהיה פה גם אחרי הגל השני ושנמשיך לשמח את תושבי מדינת ישראל.
בחפלות, בקומזיצים, באירועים ובמופעי התרבות. אנחנו רוצים להישאר איתכם, תראו להם שזה אנחנו ואתם יחד!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר