אטרקציות וכיף

העיר הישראלית שמרגישה ממש כמו בחו"ל

חיפה היא ללא ספק אחת הערים היפות ביותר בישראל. מפרצים מרהיבים, נמל רחב ידיים, נוף של חו"ל וכלי תחבורה ייחודיים. אוהבים לטייל בארץ? תתחילו בחיפה! (תיירות בארץ)

מישאל לוי | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

יש לכם יום חופש, אתם מאד אוהבים טיולים אבל אתם מתקשים להחליט: לקחת צימר בגליל? לחרוש רמת הגולן, או בכלל לנסוע לאזור ים המלח?

תרשו לנו להציע לכם: חיפה.

העיר שהנופים בה מייצרים אווירה מובהקת של חו"ל, וכלי התחבורה הייחודיים יזכו אתכם באטרקציה מדהימה במחיר של נסיעה בתחבורה ציבורית. ערכנו לכם רשימה של אתרי החובה בחיפה. תוכלו להעביר יום שלם בקלות ובסכומי כסף נמוכים יחסית. רוצים להשקיע? חפשו חדר ליום בחיפה (החל מ-200 שקל) ותסניפו את האווירה החיפאית המיוחדת.

ערכנו לכם רשימה של האתרים הבסיסיים שבלעדיהם טיול בחיפה לא נחשב לטיול:

אזור חוף הים

אם אתם מגיעים ברכבת - תוכלו לרדת בתחנת הרכבת בת גלים, ולהגיע לטיילת בת גלים שנמצאת במרחק הליכה קצר. בנוסף תוכלו לצעוד לעבר מערת אליהו שנמצאת בסמוך לרכבל. בנוסף - תוכלו לעלות באמצעות הרכבל (יקר יותר מהרכבלית, והאתר אינו שבת) עד ל'סטלה מאריס', ומשם לרדת במסלול מהמם שיורד לאורך ההר עד מערת אליהו.

בנוסף - תוכלו לנסוע כמה תחנות ב'מטרונית' ולהגיע ל'פארק הכט'. פארק הכט מתאים מאד למשפחות, ומשלב נוף מרהיב של הים, מתקנים לילדים הכוללים אומגה ופארק חבלים, פארק לרכיבה בסקייטבורד, וכן מתקני כושר.

החוף הנפרד של חיפה נקרא "החוף השקט" - חוף המוקף בשובר גלים וכמעט שאין בו גלים. הוא נמצא במרחק הליכה מטיילת בת גלים. כך שאם תכננתם לקפוץ לים - עשו זאת לפני שתעלו על הכרמלית ותתרחקו לכיוון הכרמל.

מוזיאון מעניין שנמצא באזור הים נקרא אוניית 'אף על פי כן' - או 'מוזיאון ההעפלה וחיל הים'. המוזיאון ממוקם בבטנה של אוניית המעפילים, והוא מספר את סיפורם של המעפילים. האווירה האפלה והכניסה אל בטן האונייה הוותיקה יכולים להוות אטרקציה נהדרת.

הכרמלית

מפארק הכט, או מטיילת בת גלים - תוכלו לנסוע כמה תחנות ולהגיע לרכבת התחתית של חיפה בתחנה של העיר התחתית. תחנת העיר התחתית נמצאת ברחוב נתנזון 20 (שם שלא יאמר כלום לחיפאים. יהיה לכם יותר קל לשאול על תחנת הכרמלית...) - תחפשו תחנה מעוגלת בצבע צהוב, שם תרדו במדרגות שיובילו אתכם אל מתחת לאדמה החיפאית. סעו עד התחנה האחרונה - תחנת "גן האם", שם תגיעו למרכז הכרמל - ובמרחק הליכה תגלו פארק רחב ידיים עם דשא ומתקנים, ובקצה הגן - תוכלו להיכנס לגן החיות החיפאי - הכולל אריות, נמרים, דובים ועוד.

הכרמלית (פלאש 90)

טיילת לואי - מרפסת לחו"ל
את המרפסת הזו אסור לכם לפספס - חפשו באזור הגן שילוט שיכוון אתכם אל "טיילת לואי" (נמצאת מעט אחרי המלונות שרואים מגן האם), שם תגלו מעין מרפסת ענקית הבנויה בצורה מדרגות בה תוכלו לראות את כל חיפה פרושה תחתכם. אם אתם חובבי נוף תתקשו להתנתק מהנוף המדהים הזה ולהמשיך לייעדים הבאים.

בנוסף - תוכלו לפסוע כמה דקות לרחובות "יפה נוף", ולאורך רחוב "קיש" - שם תגלו את אחד הרחובות היפים ביותר בישראל, ולראות את המשך הנוף של נמל חיפה, העיר, ואזור נחל הקישון.

(פלאש 90)

הרכבלית

עדיין לא שבעתם מהנוף? בואו לראות את העיר ממעוף הציפור. חפשו את קווי האוטובוס שייקחו אתכם מאזור מרכז הכרמל לכיוון האוניברסיטה, שם תמצאו את תחנת הרכבלית העליונה. בשעות מסוימות תוכלו לעלות לקומה ה-30 של האוניברסיטה ולראות דרך החלונות השקופים את נקודת התצפית הגבוהה ביותר בחיפה.

ככלל - הנוף באזור האוניברסיטה מרהיב, וכמה מהמסלולים מתחלים מהרחוב שמתחת לאוניברסיטה כמו 'שוויצריה הקטנה' ומסלולים נוספים החוצים את יערות הכרמל.

הנסיעה ברכבלית עולה מחיר של נסיעה רגילה, אולם אם תרצו לרדת ולעלות בחזרה תצטרכו לשלם על נסיעה נוספת. התחנה האחרונה של הרכבלית מסתיימת בתחנת הרכבת שבחוצות המפרץ. אם הגעתם ברכבת תוכלו לסיים את הטיול ולחזור הביתה מהתחנה שנמצאת מרחק של דקה מהתחנה התחתונה של הרכבלית.

אתרים נוספים שאולי תאהבו: 'שוק הפשפשים' - שוק של מוצרי יד שניה באווירה עתיקה וייחודית, מדעטק - (נקרא בעבר טכנודע) - מוזיאון המסביר את חוקי הטבע באמצעות התנסות אישית חוויתית, אזור הנמל והעיר התחתית, וכן מסלולי הליכה נהדרים כמו "נחל שיח", נחל לוטם, שוויצריה הקטנה, ומסלולים רבים המתחילים ברובם באזור מרכז הכרמל או האוניברסיטה.

צופה על כל חיפה - הרכבלית (פלאש 90)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר