צניחה בענף התיירות

המלונאים מתוסכלים: התיירים לא מגיעים למלונות

על פי הנתונים שנחשפים, התיירים ממעטים להגיע לישראל, ולא מגיעים למספרים של טרום עידן הקורונה; הסיבות: המלחמה ברוסיה והמחירים הגבוהים בישראל (תיירות)

ישראל גינצבורג | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

על פי הנתונים העולים מדו"ח התאחדות המלונות שמתפרסם היום (שני), ענף התיירות לא התאושש ממשבר הקורונה, וכי תיירים מרחבי העולם לא מבקרים בישראל במידה כפי שהיה לפני עידן הקורונה. מנתוני משרד התיירות עולה, כי בינואר האחרון ביקרו בישראל רק 257 אלף תיירים - כשבינואר 2019 ביקרו בישראל כ-284 אלף תיירים, המהווים ירידה של כ-10%.

גם בהשוואה ללינות התיירים בישראל חלה ירידה דרמטית של 26% ביחס לנתונים 2019, כשחלק מהירידה נגרמת בשל העדפתם של תיירים לשכור דירות Airbnb הזולות יותר מהמחירים אותם נדרשים התיירים לשלם במלונות הישראלים.

ירידה זו ממשיכה מגמה שהתחילה כבר בשנה שעברה, כששנת 2022 הסתיימה בירידה של 41% ביחס לשנת 2019, כשגורמי תיירות תולים את המגמה בכמה גורמים שהשפיעו על עולם המלונאות כמו המלחמה שבין רוסיה ואוקראינה, וירידה במספר התיירים העולים לארץ להתפלל, ובשל המחירים היקרים של המחיה בישראל.

בצל הירידה בענף התיירות, עומד החשש כי עולם התיירות יסבול ממכה נוספת ובלתי אפשרית בשל הכוונה של משרד האוצר לבטל את החזרי המס לתיירים, דבר שיכול להווה מכת מחץ על התיירות בישראל, ולגרום לתיירים להימנע מלהגיע לישראל, שיקרה גם כך ביחס למדינות תיירות אחרות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר