עבדאללה מלך ירדן תוקף: 'צריך לבוא חשבון עם ישראל'

עבדאללה מלך ירדן מרצה את האוזן הערבית, לאחר שתיקה ארוכה הוא מעניק ראיון חריף ולוחמני לעיתון ירדני בו הוא תוקף את ישראל: "הלב שלנו עם עזה. התוקפנות קוטפת את חייהם של חפים מפשע" (בעולם)

עבדאללה מלך ירדן עם ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: פלאש 90)

התחושה כי העולם הערבי מקבל את התקיפות הישראליות בעזה בשקט יחסי הולכת ומתפוררת לנוכח תגובות נזעמות שמתחילות לצוף מצד המנהיגים הערביים, שאזרחיהם מצפים לרטוריקה הלוחמנית והתוקפנית שליוותה את המלחמות והמבצעים הישראליים הקודמים.,

לאחר ביקורת קשה שהוטחה כלפיו בממלכה האשמית, מלך ירדן עבדאללה מצטרף למתקפות הערביות על ישראל. בראיון שהתפרסם היום (א') לעיתון הירדני 'א-רד', מתח עבדאללה ביקורת קשה על ישראל: "אנחנו חווים כאב וסבל כתוצאה מהתוקפנות שקוטפת את חייהם של חפים מפשע ללא הבחנה. על הקהילה הבינלאומית לבוא חשבון עם ישראל על מה שהיא מבצעת".

המלך התייחס גם לביקורת שנשמעה על התנהלות של ירדן, שלא גינתה באופן חריף מספיק את פעולותיה של ישראל ונאלץ להסביר. "היינו יכולים להגיע בקלות לכותרות הראשיות של כלי התקשורת במהלך התוקפנות באמצעות הצהרות וסיסמאות עממיות, אבל אנחנו מעדיפים לפעול באפקטיביות כדי להביא לסיום, כדי להפסיק את הסבל וכדי להבטיח את המשך פעילותם של קווי הסיוע לתושבים שלנו בעזה", אמר.

הוא הדגיש שישראל נושאת באחריות לאירועים, ושהעולם כולו אחראי לסיים את מה שהגדיר "הכיבוש האחרון בהיסטוריה המודרנית". ההתנגדות של רצועת עזה, הוא אמר, היא זעקה פלסטינית לעולם כולו: "סיימו את הכיבוש, את ההרס ואת ההרג נגד עם שחפץ בחירות, ביטחון וחיים מכובדים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר