חשש במשטרה: אסון במסע הלוויה בשל הדוחק

למעלה משש מאות אלף איש מלווים את מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל, במסע הלוויה שטרם נראה כמותו, אך במשטרה ובארגוני ההצלה חוששים מאוד מפני אסון בשל הדוחק הרב (דיין האמת)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מאות האלפים במסע הלוויה (צילום: משטרת ישראל)

למעלה משש מאות אלף איש, אנשים, נשים וטף, רבנים וגדולי תורה, מלווים בשעה זו למנוחות את נשיא מועצת חכמי התורה מרן פוסק הדור הגאון רבי עובדיה יוסף זצוק"ל.

אולם מתברר כי במשטרה חוששים כי הלוויה תסתיים חלילה באסון. הלחץ העצום, הדוחק והצפיפות הנראים בשעה זו ליד ישיבת פורת יוסף גורמים לבכירי המשטרה לבקש מהציבור שלא לעמוד על הגגות ועל הגדרות, מאחר וזה עלול להסתיים באובדן חיי אדם חלילה.

מפכ"ל המשטרה רב ניצב יוחנן דנינו פנה בכלי התקשורת וביקש מהציבור הרחב שלא לקחת סיכון מיותר ולגלות זהירות. "הטיפוס על הגגות והאנטנות כרוך בסכנת חיים של ממש", הבהיר דנינו.

מארגני ההלוויה חוששים כי יקשה על האמבולנס ובו המיטה לפלס דרך בין ההמונים, "יש לאפשר לרכב לנסוע", ביקש המפכ"ל שוב ושוב מההמונים ודרש מההמונים לאפשר למסע ההלוויה להתנהל כסדרו.

במקביל גם במד"א וב'איחוד הצלה' מדווחים על עשרות פצועים בעיקר בשל הדוחק החום והצפיפות הרבה. לדברי מתנדבי איחוד הצלה על הציבור לגלות ערנות ואחריות ולהקפיד על שתייה רבה ולהיזהר שלא לשהות בצפיפות ובדוחק הרב במשך זמן ארוך.

דובר המשטרה מסר כי "משטרת ישראל פועלת ע"פ תכנית מבצעית שנקבעה מבעוד מועד, וכללה תגבור מחוז י-ם בלמעלה מ-4000 שוטרים, במהלך ההלוויה הגדולה ביותר בתולדות המדינה".

"להדגיש, כי כוחות המשטרה הגדולים שהוקצו לאבטחה של של למעלה מחצי מיליון איש, התייצב וכנדרש ע"פ ההיערכות המבצעית וכוחות נוספים הועלו אל ירושלים במסגרת המשימה הלאומית להמשך פעילות הערב והלילה. ראוי לציין כי נציגי משטרת מחוז ירושלים נפגשו ותאמו את כלל ההיערכות עם נציגי המשפחה ועם קבלת ההחלטה על מועד ההלוויה, משטרת ישראל עדכנה את ציבור הנהגים בכלל אמצעי התקשורת בדבר הסדרי התנועה המיוחדים וההערכה על עומסי תנועה והזרימה את התנועה בהתאם", טוען דוב המשטרה.

לדבריו, "על אף קריאות המשטרה לציבור לנהוג באיפוק ובאחריות בשל הדוחק המסוכן, אנו עדים להתנהלות מסוכנת ולפיכך נאלצים לפנות בשנית להנהגת המגזר בבקשה לקרוא לציבור לנהוג בזהירות הנדרשת, בטרם תהא פגיעה בנפש. חשוב להבין כי אבטחת ההלוויה נערכת בתנאי שטח מורכבים ביותר, בכלל זה - רחובות צרים מלהכיל את מאות אלפי המשתתפים".

"משטרת ישראל פועלת ברגישות, מקצועיות ובאיזונים המתבקשים לנוכח מתווה ההלוויה ומועדה, תנאי השטח המורכבים והמוני המשתתפים, במטרה למלא את משימתנו הלאומית בשמירה על שלום הציבור וביטחונו", הוסיף דובר המשטרה.

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יוחנן דנינו, ציין בעת ביקור במוקד מחוז י-ם: "ההמונים המלווים את מסע ההלוויה מסכנים את שלומם ובקשתנו ודרישתינו להימנע מפגיעה בנפש וננקטו ע"י המשטרה והעירייה אמצעי הסברה מגוונים - לרבות כריזה ואמצעי תקשורת - לנהוג בזהירות ובאחריות. כמו כן, הנחתי לבנות מעגלי אבטחה, סדר ותנועה ע"פ תמונת מצב מתעדכנת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות