לווית מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל • הספדו של הגאון רבי ראובן אלבז

הגאון רבי ראובן אלבז, ראש ישיבת "אור החיים", ספד בבכי ובדמעות למרן הגר"ע יוסף זצ"ל, ואמר: "הוא לחם את מלחמת התורה! כאב לו על ביזיון כבוד התורה" • צפו (הספדים)

ישי כהן | כיכר השבת |

הגאון רבי ראובן אלבז, ראש ישיבת "אור החיים", ספד בבכי ובדמעות למרן הגר"ע יוסף זצ"ל, ואמר: "הוא לחם את מלחמת התורה! כאב לו על ביזיון כבוד התורה".

"כך התנהגת עם עם ישראל, בזרועך קיבצת זרים. הרמת אותנו. וכל בית ישראל יבכו השריפה אשר שרף ה'. שנכנס רבי יוחנן לבקר את רבי אלעזר, גילה את זרועו ונפק נהורא. אמר רבי אלעזר, ויי להאי שופרא דבלי בארעה. גדול סילוקן של צדיקים כחורבן בית אלוקינו. שרבי יוחנן נמצא, רואים את בית המקדש, כשמורינו ורבינו עטרת ישראל נמצא בעולם, מרגישים את בית המקדש.

"כמה גדולי ישראל אמרו שבאו לדבר איתו - אנחנו מתביישים. אוי לנו מה היה לנו, רבותי אחים יקרים, העיקר ללמוד את מה שהוא רצה, לשקוד בתורה הקדושה, להיזהר בנושא הצניעות, בנושא ביטול תורה, יש הרבה דברים שמבטלים את התורה, ואלו המכשירים הטמאים והנוראים. גלה כבוד מישראל, מי יתן לנו תמורתו מי ייתן לנו חליפתו.

"הוא היה אבא של כולנו. כל אחד יקבל על עצמו את מה שרצה מורנו ורבינו, לחם את מלחמת התורה! הכאב הזה שכאב לו על ביזיון כבוד התורה, כבוד היהדות, זה אכל אותו, מאז שהתחילו לדבר נגד ה',נגד התורה, נגד בני התורה. את להבת הקודש, של מורינו ורבינו, לא לכבות. וכל העם יבכו את השריפה אשר שרף ה'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות