שבעה לרב משה בן טוב זצ"ל: עצרת התעוררות

אלפים השתתפו בעצרת התעוררות ואחדות לקראת סיום השבעה של הצדיק המקובל רבי משה בן טוב זצ"ל. בנו, הרב שמעון: "בעזרתכם, נמשיך את דרכו של אבא ביתר שאת"

ב. ניסני | כיכר השבת |

לקראת סיום השבעה למקובל הרב הצדיק רבי משה בן טוב זצ"ל, קיימו מוסדות 'דור ודור', עצרת התעוררות ואחדות בבית הכנסת הגדול בירושלים. אלפי אנשים הגיעו מכל חלקי הארץ, ואפילו מחו"ל, על מנת להשתתף בעצרת.

הראשל"צ הגרש"מ עמאר שליט"א עמד בדבריו על הקשר בין הסתלקותו של רבי משה לפרשת השבוע, פרשת ואתחנן. הוא ציין כי כוחו של הצדיק היה כוח התפילה, בדיוק כמו משה רבנו ע"ה, שהתחנן בפני הקב"ה להיכנס לארץ. "השבוע", אמר הגרש"מ, "אנחנו עומדים כאן ללא משה שעמד והתחנן בפני ה' לטובת עם ישראל".

הגאון רבי יעקב שפירא שליט"א, ראש ישיבת מרכז הרב אמר לנוכחים, כי המקובלים נקראים כך כי הם קובלים בפני הקב"ה על צרותיהם של בני ישראל. "גם הצדיק רבי משה, קבל והתלונן בפני ה' על הסבל של עם ישראל ורבים הציל מעוון", אמר הגר"י.

המקובל הרב בניהו שמואלי שליט"א, אמר כי "לא לחינם נקראת פרשת מזוזה בדיוק בימי השבעה על מי שזכה לכינוי 'הרב של המזוזות'", והוא קרא לנוכחים להגביר את האחדות וללכת בדרכו של הצדיק.

רבם של יהודי פריז, הרב מאשש שליט"א אמר לנוכחים כי עשה את כל הדרך מצרפת על מנת להשתתף איתם בעצרת. הוא ציין את החיבור שנוצר בין הצדיק ליהודי פריז, ואמר כי "הרב בן טוב הפך את צרפת לעולם של תשובה". גם הוא קרא להמשיך את דרכו ועורר על עניין האחדות.

הגר"י יוסף שליט"א, בנו של הגר"ע יוסף ציין בדבריו את ההתבטלות והצניעות של הצדיק רבי משה בן טוב. "ראינו את זה כאשר הצדיק היה מגיע לאבי שיבדל לחיים טובים וארוכים. הרב בן טוב עמד לפניו כתלמיד לפני רבו בביטול מוחלט כמו שיהושע התבטל בפני משה רבנו".

בנו של הצדיק, הרב שמעון בן טוב שליט"א, נשא משא מאלף בו קרא לציבור להמשיך את דרכו של אביו המקובל. "אנחנו צריכים אתכם כדי להמשיך את דרכו", הוא אמר וקרא לציבור להצטרף לפעילות הענפה של המוסדות. "נמשיך את דרכו של אבא מתוך אחדות ועשייה. במהלך השבעה קראו לנו שוב ושוב להרחיב את הפעילות וזה בדיוק מה שנעשה בעזרת השם", אמר לקול תשואות האלפים.

מאות אנשים שהיו בציונו של הצדיק במהלך השבוע האחרון ובמיוחד בתשעה באב שיהפך לששון ולשמחה, כבר הבטיחו את הצטרפותם לפעילות המוסדות, מי בממונו ומי בגופו. ביום ראשון הקרוב יעלו בני המשפחה ומוקירי זכרו לציון הממוקם ברחבת הכניסה של בית העלמין בהר המנוחות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר