תלמידיו של הרב משה בן-טוב זצ"ל: "עיריית ירושלים חיללה את קבר המקובל"

פקחי עיריית ירושלים פגעו בציונו של הצדיק המקובל רבי משה בן טוב זצוק"ל - כך טוענים תלמידיו. הרב שמעון בן טוב, מהנהלת המוסדות שנכח במקום בעת ההריסה התקשה לעצור את דמעותיו. "העובדים של העירייה נהגו בזיון בציון הקדוש תוך שהם שוברים את המצבה. תיעוד מיוחד ב"כיכר השבת": הבכיות על קברו של הרב.

יוני גבאי | כיכר השבת |

פקחי עיריית ירושלים פגעו בציונו של הצדיק המקובל רבי משה בן טוב זצוק"ל בכניסה לבית העלמין "הר המנוחות" בבירה - כך טוענים תלמידיו של הרב.

תחילתו של הסיפור לפני שבועיים בהקמתה של פרגולה מעל הציון שנועדה להגן על אלפי המבקרים המגיעים לציון מידי חודש מפני הגשמים והשמש. אוהדיו ומוקירי זכרו של הצדיק בצרפת בנו את המחסה שנשען על גבי עמודי מתכת.

ראש העיר ניר ברקת הוציא צו הריסה מינהלי למחסה. בניו של הצדיק, מנהלי מוסדות ´דור ודור´ פנו לעירייה בבקשה כי ביצוע הצו יידחה ותינתן להם האפשרות להגיש בקשה כדין. הם ציינו את חשיבותו של הציון ואת עגמת הנפש הגדולה שתיגרם לעשרות אלפי מוקירי זכרו במידה והמחסה יפורק.

הבוקר כאמור, הגיעו פקחי העירייה על מנת לבצע את הצו. לטענת התלמידים, להיטות היתר של עובדי העירייה להרוס את המחסה הביאה לפגיעה חמורה במצבה המונחת על ציונו של הצדיק.

הרב שמעון בן טוב, מהנהלת המוסדות שנכח במקום בעת ההריסה התקשה לעצור את דמעותיו. "העובדים של העירייה נהגו בזיון בציון הקדוש תוך שהם שוברים את המצבה, הם גם תקפו אותי כאשר הערתי להם על כך", הוא אומר, ומוסיף שהתנהלותם של ראש עיריית ירושלים ניר ברקת ומנהל מחלקת הפיקוח אופיר מאי, הייתה "אטומה וחסרת רגישות לחשיבותו של המחסה להמוני המבקרים במקום".

יצוין כי אך לאחרונה אמר מאי כי העירייה אינה מבצעת פיקוח ואכיפה במזרח העיר. אחד מאוהדיו של הצדיק שהגיע הבוקר למקום, אומר כי "כנראה שברקת מפחד מהערבים, אך לא מפחד מצדיקים".

העירייה מביעה צער

המקובל רבי משה בן טוב זצוק"ל נודע בכינוי "הרב של המזוזות" וייסד את מוסדות דור ודור. הוא הקדיש את כל חייו להגברת הקדושה והטהרה בעם ישראל והיה אהוד על כל שכבות הציבור תוך שהוא מסייע בסתר לאלפי יהודים ביניהם חילונים רבים. היה ממקורביו של הבבא סאלי זיע"א והיה ידידו הקרוב של המקובל רבי מרדכי אליהו זצוק"ל שנפטר חודש ימים לפניו.

ממוסדות ´דור ודור´ נמסר כי ביום שישי הקרוב תתקיים בציון עצרת תפילה ובקשת סליחה מהצדיק רבי משה בן טוב זצוק"ל.

תגובת עיריית ירושלים: "הפרטים אינם נכונים. מדובר בקונסטרוקציית ברזל שנבנתה ללא אישור על המדרכה, דבר שמנע מעבר לאנשים על המדרכה ולבעלי מוגבלויות הישובים על כסאות גלגלים.

צוותי העירייה פעלו ברגישות הראויה, וננקטו אמצעי זהירות שלא לגרום נזקים למצבות הסמוכות. לצערנו תוך כדי העבודה, נגרם נזק קל למצבה של הרב בנטוב. עיריית ירושלים מביעה צער על הפגיעה ותישא בעלויות תיקון המצבה, בתאום עם המשפחה".

(צילומים: שמוליק סופר, כיכר השבת)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר