אין התיישנות "למומחה לחרדים האלה" / דעה

בג"צ לא עשה צדק. אבל שבע שנים אחרי, משמים בעיתוי שאין מתאים ממנו - ערב יום השנה השביעי לגירוש האכזרי, האיש קיבל את עונשו. ועליו נאמר כל המחלל שם שמיים בסתר נפרעים ממנו בגלוי. בשמים אין התיישנות! * שי גפן שהגיש בזמנו עתירה לבג"צ נגד מינוי שחם, בטור דעה

שי גפן | כיכר השבת |
ניסו שחם, הבוקר (צילום: פלאש 90)

בדרך כלל אני לא מרבה להגיש עתירות לבג"צ. אבל לפני חמש שנים כאשר נודע לי שעומדים למנות את ניסו שחם לסגן מפקד מחוז ירושלים התפלצתי. חשתי שלוקחים את כלל הציבור החרדי והדתי ויורים בו בראש.

איך ייתכן, שאלתי, שייצור נאלח שכזה שנתן בגירוש בגוש קטיף הוראות לתת מכות בצורה הכי גסה ושפלה שאפשר לעלות על הדעת, יקודם לתפקיד ועוד במחוז ירושלים המחוז הכי רגיש של הציבור הדתי והחרדי?

הגשתי את העתירה יחד משפחה חרדית באמצעות עורכי הדין שגיא אוירבך ויאיר רבינוביץ על מנת שיורה לשר לביטחון פנים אבי דיכטר והמפכ"ל לא למנות את תנ"צ ניסו שחם לסגן מפקד מחוז ירושלים לאור דבריו החמורים ערב תוכנית ההינתקות בכפר מיימון נגד המפגינים והפקודות הבלתי חוקיות שנתן להכות ללא רחם במפגינים כאשר אף הגדיר את עצמו "מומחה לחרדים האלה".

כתבתי אז שבנושא מינוי שחם "מגולמים כל הפרמטרים בעטיים יש לעצור מינוי קצין ואשר על מינויו בנסיבות אלה מתנוסס "דגל שחור" מובהק ופעמון אזהרה"

שאלתי את שופטי בג"צ מה היה קורה אילו ניסו שחם היה מתבטא תחת המילה "חרדים" במילה "ערבים" .

"אם היה ניסו שחם מתבטא 'אני מומחה לערבים האלה', במקום את אשר אמר ביחס לחרדים, האם גם אז היו ממנים את ניסו שחם?!", שאלנו בעתירה.

"התבטאויות גזעניות, המעמידות בצל יכולתו לטפל ענינית בכל הקשור למיעוט בכלל ולמגזר החרדי אליו משתייכים המבקשים בפרט", הוספנו.

בג"צ לא עשה צדק. אבל שבע שנים אחרי, נסגר החשבון. בעיתוי שאין מתאים ממנו - ערב יום השנה השביעי לגירוש האכזרי, האיש קיבל את עונשו. ועליו נאמר כל המחלל שם שמיים בסתר נפרעים ממנו בגלוי.

בשמים אין התיישנות!

הכותב משמש כמנכ"ל ארץ ישראל שלנו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר