למה להיות מודאגים? פשוט התקינו סורגים

נפילה מחלון יכולה חלילה וחס להסב נזק קשה מאוד לבריאות הילד. בין אם הילד מטפס ונופל, נדחף במשובה על ידי חבר או אח, מועד ונופל בטעות, ובין אם הוא קופץ בכוונה כי אינו מודע לסכנה - התוצאה היא אחת, והיא נוראית. גם כשמשגיחים בשבע עיניים, שנייה אחת של חוסר תשומת לב, עלולה להוביל חלילה לאסון. על כן הפתרון הוא סורגים, ולא רק להגנה מפני פורצים ומפני אורחים לא קרואים, אלא גם ובעיקר בשביל להגן על היקרים לנו מכול (משפחה)

נגוהה שפרלינג | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

אחד הגורמים השכיחים לפציעות בקרב ילדים הוא נפילה מחלונות. ילדים בני כל הגילים עלולים לטפס ולקפוץ או למעוד

(צילום: shutterstock)

וליפול. יש שנדחפו על ידי חבריהם, ומצאו עצמם צונחים לקרקע במהירות אדירה, ויש גם מקרים לא מעטים שבהם תינוק קטן שנאחז בידי הוריו, פשוט קפץ להם מהידיים. מכיוון שנפילה מגובה, ואפילו לא מגובה רב, עלולה להסתיים בחבלות קשות, או חלילה במוות, חשוב לעשות כל שאפשר כדי למנוע זאת. הפתרון היעיל ביותר למניעת נפילות שכאלה הוא התקנת סורגים.

למה חשוב להתקין סורגים?

  1. כי רשתות לא מונעות נפילת ילדים. הן אולי משאירות חרקים מחוץ לבית, אבל נקרעות ונפתחות בקלות רבה כשילד נשען עליהן, נזרק עליהן, מועד עליהן וכדומה. מספיק לחץ קל כדי שהרשת תקרע או תתנתק ממסגרתה, ואז הילד פשוט נופל מהחלון.

  2. רשתות מבלבלות את הילדים, ומקנות אשליה של בטיחות שאינה קיימת במציאות. כתוצאה מכך הילדים לא מודעים לסכנה, ועלולים להישען על הרשת או לדחוף אותה וגם כמובן למעוד עליה או להידחף עליה.

  3. סורגים מתאימים הם דבר יציב, בטוח, חזק, שלא יכול להתקפל, להיתלש או להיקרע, והם עומדים תחת כל עומס ולחץ. מה שכן, יש לבחור סורגים מתאימים למניעת נפילות, ולוודא שאין ביניהם רווחים שדרכם יכול ילד להשתחל.

איך בוחרים סורגים?

בכל הקשור להתקנת סורגים, החלטות לא נכונות עלולות להשיג תוצאה הפוכה לגמרי בשל מצג שווא של בטיחות. על כן, חשוב מאוד לבחור את הסורג המתאים, ולשים לב לשיקולים הבאים כשאתם מתקינים סורגים:

  1. סוג הסורג: למרבה הצער בישראל כיום אין פיקוח על מסגרים שמתקינים סורגים, והם יכולים להציע לכם כל סורג מכל חומר ומכל סוג. אתם חייבים לעשות שיעורי בית, לבדוק איכות ולחפש תו תקן ישראלי ואישורים לכך שבחרתם משהו טוב, איכותי ומתאים. חומר טוב לסורג הוא אלומיניום. עובי הסורג צריך להיות מינימום 12 מ"מ.

  2. המתקין: כל אחד יכול לקרוא לעצמו מתקין סורגים, אבל בעל מלאכה מתאים הוא בדרך כלל מסגר. נסו לקבל המלצה משכנים וממכרים, לצפות בעבודות שלו ולהראות לו בקיאות בחומר. תוך כדי העבודה, ודאו שהוא מבצע את הפעולות הבאות: מגלוון את החומר שממנו עשוי הסורג; מתקין את הסורג לא ישירות על הקיר אלא יוצר מסגרת מתאימה (העובי הרצוי לפרופיל של מסגרת הסורג הוא 2.5 מ"מ); צובע את הסורג בחומר ביניים שיאפשר צביעת האבץ באופן שלא יתקלף, ורק עליו מורח צבע שבחרתם; מבצע ליטוש של החיבורים השונים בסורג; מבצע עיגון של הסורג בצדו התחתון בבטון עמיד - חגורת בטון - כדי למנוע נפילה שלו.

  3. סגנון: יש סגנונות רבים של סורגים. עליכם לבחור מה שמתאים לכם ומה שמתאים לתקציב שלכם.

  4. עיצוב: בעבר סורג היה אמור להיות רק חזק ויעיל. היום רצוי שהוא גם יהיה יפה ומיוחד, ויתכתב עם העיצוב של הבית ועם האווירה. כמובן שעיצוב מיוחד של הסורג יעלה מאוד את מחירו.

  5. צורה: כדי שסורגים יהיו יעילים, לא רק נגד פורצים אלא גם לשם הגנה על הילדים, על צורת הסורגים להיות יעילה בהקשר זה. הכוונה למרווח מינימאלי בין שלבי הסורגים ובין רכיבי הסורגים, מרווח של לא יותר מעשרה ס"מ.

  6. סגירה ופתיחה: בחלק מהחלונות יש צורך באפשרות לפתחם ולסגרם. אנחנו היינו ממליצים למעט בכאלה, כדי למנוע מצבים שבהם שוכחים לנעול סורג, או שאחד הילדים למד לפתוח אותו. אם אתם חייבים - למשל בחלון שמאפשר תליית בגדים לייבוש - בחרו בסורג שננעל במפתח, והסתירו את המפתח. אם אין חובה שכזו, בכל זאת השאירו חלון אחד שאפשר לפתוח בו את הסורג, כדי שאפשר יהיה להימלט דרכו בשעת חירום. במקרה כזה החלון יהיה נעול כל הזמן, והמפתח יהיה מוסתר.

הקליקו לפרטים נוספים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר