שעת סיפור: כך תעשו את זה הכי נכון

לזמן איכות עם הילדים, משמעות חשובה לפיתוח הקשר בין הילד להורה. לרגל שבוע הספר, מקבץ טיפים ועצות לסיפור לפני השינה

ד"ר רן נבון | כיכר השבת |
(פלאש 90)

לזמן האיכות עם הילדים, משמעות מיוחדת לפיתוח הקשר בין הילד להורה.

במסגרת "מרכז ההורות של פמפרס" מגיש ד"ר רן נבון, פסיכולוג קליני בכיר מטעם פמפרס, עצות כיצד להפוך את שעת הסיפור עם הילד לחוויה מעצימה ומעשירה :

כאשר אנו קוראים לילדינו סיפור עלינו לזכור כיצד הם חווים את השמיעה והמושגים. יש להתאים ולהטעים את הקריאה לגיל הילד ולעצור כאשר יש מילה שאינה מובנת לו, למצוא מילה נרדפת או להסביר לו במושגים המוכרים לו את המשמעות. קריאה מוטעמת ומתנגנת מוסיפה הרבה לעניין של הילד בהתרחשות ומאפשרת זכירות גבוהה.

לעיתים מלל רב מדי עשוי להיות מייגע ומורכב מדי עבור הילד. לכל גיל רצוי למצוא ספר שיהיה מתאים באורכו באופן שלא יעייף את הילד.

ציורים צבעוניים מהווים אטרקציה. רצוי שהציורים יהיו ברורים. ציור של דמות קבועה עם תווי פנים ברורים המופיעה כל פעם בקונטקסט אחר יכול להעניק לילד תחושה של מוכרות עם הדמות וכך יחד עמה לחקור את שאר פרטי הציור באופן מלא יותר.

שורות שחוזרות כמעין פזמון, מאפשרים לילד להרגיש שהוא לוקח חלק בהקראת הסיפור. הפזמון מייצר מעין אתנחתא ברצף החווייתי של הילד בעת ההקראה.

בפעם הראשונה רצוי להקריא את הסיפור ברצף ובחיוניות מתנגנת. כדי שהילד יכיר את הסיפור כולו.

בפעמים הבאות כדאי לעצור בכל עמוד, ללמוד את הציורים ולדבר באופן אסוציטיבי על כל מה שעולה בראשו של הילד מתוך הסיפור או התמונות. האפשרות לתת לילד לבטא את כל אשר עולו בראשו, דמיונות, זיכרונות, פחדים, משאלות נותנת בסופו של דבר לילד מענה על הרבה דברים נוספים כאשר הסיפור מהווה בעצם מעין אמצעי כדי להגיע לעולמו הפנימי.

חשוב להדגיש, כי בכדי לאפשר את הקשב ןהריכוז של הילד, יש לדאוג לנוחותו המקסימאלית. ל"פמפרס", חיתול בעל יכולת ספיגה מצוינת וצדדים נמתחים, המעניקים התאמה מושלמת לגוף התינוק ושנת לילה רצופה, ללא הפרעות.

*המידע באדיבות "מרכז ההורות של פמפרס" המעניק ייעוץ מגוון ומקצועי לכל הורה.

המרכז, מציג פאנל מומחים מהשורה הראשונה, המגישים ידע מקצועי במגוון תחומים הקשורים לעולמו של הילד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר