צידניות לקירור חלב אם יושאלו לאמהות שתינוקם מאושפז בפגייה

בשורה חשובה לאמהות: המרכז הרפואי ´מעיני הישועה´ בבני-ברק החל בהפעלת שירות חדשני, ככל הידוע ראשון מסוגו בארץ, של השאלת צידניות לקירור חלב אם שאוב, לשימושן של אמהות לפגים, על מנת להקל על תהליך הזנת הפג בחלב אם ולרווחת הפגים המאושפזים (חדשות, הורים ומשפחה)

חנה בורט | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

המרכז הרפואי ´מעיני הישועה´ החל בהפעלת שירות חדשני, ככל הידוע ראשון מסוגו בארץ, של השאלת צידניות לקירור חלב אם שאוב, לשימושן של אמהות לפגים, על מנת להקל על תהליך הזנת הפג בחלב אם ולרווחת הפגים המאושפזים.

תרומה ראשונית של עשרות צידניות הוענקה השבוע ל´מעיני הישועה´ על ידי עמותת לה"ב - עמותה כלל ארצית שהוקמה ע"י הורים לפגים ופגים בעברם הפועלת למען הפגים בישראל למטרת קידום ושיפור מצב הפגים בארץ.

מלאי הצידניות וחלוקתן ינוהל ע"י יועצת ההנקה באגף ילודים ופגים ב´מעיני הישועה´, הגב´ ארני בלר ואחראית מחלקת פגים הגב´ ג´נט צוקר.

"אמנם אנו נמצאים במצב טוב בפגיה שלנו כאשר כל התינוקות מקבלים לפחות חלקית חלב אם – אומרת הגב´ בלר - "אולם באמצעות צידניות אלה תוכלנה האמהות, במיוחד אלה הגרות במרחק רב מבית החולים, לשאוב הרבה יותר חלב ולהעביר לצוות הפגייה שיוכל להזין בהם את התינוקות ולהגביר את כמות חלב אם שהפגים יקבלו. צידניות אלה תסייענה לנו בשמירה על סטנדרטים גבוהים של סטריליות באחסון ושמירה של חלב אם".

היחידה לטיפול מיוחד בילוד במרכז הרפואי ´מעיני הישועה´ מטפלת בכל שנה בלמעלה מ-350 פגים, כולל בפגים במשקל הנמוך מ- 500 גרם. המחלקה נועדה לספק תנאים אופטימאליים להתפתחות בריאה ותקינה של פגים וילודים לאחר לידתם. צוות המחלקה כולל רופאים מומחים בתחום הניאונטולוגיה, צוות סיעוד מקצועי, עובדת סוציאלית, פזיוטרפיסטים ועוד .

יחידת הפגים המנוהלת ע"י ד"ר דניאל לובין נותנת מענה לבעיות האופייניות לפגים אשר נובעות מחוסר בשלות של מערכות הגוף. הטיפול ביילוד החולה כולל טיפול בשיטות הנשמה חדשניות, מתן הזנה תוך ורידית וניטור עקבי של סימנים חיוניים. המחלקה פועלת במיומנות וסטנדרטים גבוהים תוך שימוש בציוד וטכנולוגיה מתקדמים. ציוד זה הכולל מוניטורים משוכללים ומכשור חדשני ייעודי בכל עמדה, מסייע לצוות הרפואי והסיעודי באופן יומיומי לטיפול ביילודים בפגיה.

דר יעקב לנדמן מנהל אגף ילודים ופגים
הצידניות במחלקת הפגים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר