פרשת נשא

פינתו של הרב יעקב גלויברמן: ברכת הכהנים והסוד שמאחורי השלום | צפו

השלום הוא לא רק ערך מוסרי וחינוכי, אלא הייתה משאת נפשם של כל גדולי ישראל בעבר, להשכין שלום בין איש לבין רעהו ובין איש ואשתו. הברכה היא למעשה הכלי שמכיל את כל הברכות שקודמות לה (פרשת שבוע)

בפרשת השבוע 'נשא' מופיעה נוסח 'ברכת כהנים' המסורתית, הברכה המיוחדת שהכהנים מברכים בה את עם ישראל.

לפני שהכהנים נושאים את ידיהם על הדוכן, הם אומרים ברכה "... אשר קדשנו בקדשתו של אהרן וציונו לברך את עמו ישראל באהבה".

מכאן אנו למדים שהברכה צריכה להיאמר על ידי הכהנים כששוררת בין הכהנים לקהל שמתברך אהבה. אם נתבונן במלות הברכה, הרי שיש שם את כל הברכות הנצרכות לאדם כאן בעולם הזה.

"יברכך השם וישמרך יאר השם פניו אליך ויחנך ישם השם פניו אליך וישם לך שלום". חז"ל אומרים: יברכך – בממון. וישמרך – מן המזיקין שאינם מניחים לאדם לשלוט על ממונו. יאר השם פניו אליך ויחנך – שתהיה לאדם הארת פנים מאלקים וממילא ימצא חן בעיני רואיו שיסתכלו בו בעין טובה.

בסיום מברכים הכהנים ואומרים: וישם לך שלום – ללמדנו שבמלה 'שלום' מקפלות כל הברכות.

השלום הוא לא רק ערך מוסרי וחינוכי, אלא הייתה משאת נפשם של כל גדולי ישראל בעבר, להשכין שלום בין איש לבין רעהו ובין איש ואשתו.

הברכה היא למעשה הכלי שמכיל את כל הברכות שקודמות לה.

על כך אמרו חז"ל: "לא מצא הקדוש ברוך הוא כלי מחזיק לברכה לישראל אלא השלום".

בזכות האחדות קבלו ישראל את התורה בהר סיני כפי שנאמר: "ויחן שם ישראל נגד ההר". אומר רש"י: "ויחן-כאיש אחד בלב אחד".

האם הכתבה עניינה אותך?

כן (100%)

לא (0%)

תוכן שאסור לפספס:

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

אולי גם יעניין אותך:

עוד בפרשת השבוע: