יו"ר "ישראל חופשית" מיקי גיצין לא אוכל חמץ

מיקי גיצין, יו"ר תנועת "ישראל חופשית" שמטרתה חופש דת והפרדת דת ומדינה, שומר את חג הפסח ולא אוכל חמץ. ל"כיכר השבת" הוא מסביר כי זה חלק מהתרבות שלו (פסח)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
יו"ר ישראל חופשית מיקי גיצין (צילום: דף הפייסבוק של גיצין)

אתם מכירים אותו כמי שנמצא בחזית בין חרדים וחילונים, מידי תקופה הוא והתנועה בה הוא עומד בראשה משמיעים את קולם בנושאי דת, בעיקר נגד, אבל מיקי גיצין, יו"ר תנועת "ישראל חופשית" שמטרתה חופש דת והפרדת דת ומדינה, שומר את חג הפסח ולא אוכל חמץ, כך נודע לאתר "כיכר השבת".

גיצין מסביר בשיחה עמנו כי עוד מימי ילדותו הוא שומר את חג הפסח: "זה חלק מהתרבות שלי ואני נוטה לשמר את התרבות שאני חלק ממנה. שמירת פסח במאפיינים כאלו ואחרים זה לא מעשה אורתודוקסי או חרדי, זו תרבות יהודית שנשמרת על ידי קהילות שונות כולל רפורמים וקונסרבטיביים".

גיצין סבור כי אין לכפות את איסור החמץ על אזרחים חילונים: "אני מאמין שכל עוד מסורת ותרבות נשמרות מאהבה ומבחירה יש להן משמעות יפה עבורנו כעם כאנשים, ברגע שזה הופך להיות מעשה רדיפה או חוק מדינה זה מריח כמו כפיה וזה עושה תחושה פחות נעימה".

"התפיסה של האורתודוקסיים כאילו היהדות שייכת להם היא מכעיסה ממש. האורתודוקסיה היא חלק, אפילו קטן, מהיהדות, הכלל היהודי גדול מהתפיסות שמובילה האורתודוקסיה בימים אלו", טוען גיצין.

למרות הקפדתו שלא לאכול חמץ, הוא תומך בחקיקת חוק שיאפשר מכירת חמץ במדינה היהודית: "אני מתנגד לאיסור מכירת חמץ בחוק. אני חושב שפסח הוא חג ישראלי שנכון שיחוג בפומבי מנהגי החג הם דבר אישי שכל אחד יכול לבחור איך הוא עושה את זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר