מחיר ההשמצה

יתד כינה את ללום "פרחח" וישלם מאות אלפי שקלים

במהלך סערת האפלייה בעמנואל, כינה העיתון יתד נאמן את עו"ד יואב ללום "פרחח" ו"שוטה העיר". כעת, חייב בית המשפט את הביטאון לפצות אותו בשלוש מאות אלף שקלים (ברנז'ה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
עו"ד יואב ללום (צילום: פלאש 90. התמונה עברה עיבוד)

עו"ד יואב ללום, יו"ר עמותת "נוער כהלכה" ומי שניהל מאבק קשה מול החינוך העצמאי בפרשת האפליה בעמנואל, ניצח היום (שני) בתביעת דיבה בסך 300 אלף שקלים שהגיש נגד העיתון יתד נאמן. בפסק הדין שניתן, קבע שופט בית המשפט כי העיתון יתד נאמן ישלם את מלואו סכום התביעה וכן ישא בהוצאות המשפט.

לצד זאת, חויב העיתון בפרסום תיקון לדברי הלשון הרע שפורסמו נגד עו"ד ללום במהלך "פרשת עמנואל", וזאת בתוך עשרה ימים בנוסח שיתואם עמו. פסק הדין ניתן כנגד חברת "יתדות תשמו בע"מ" המוציאה לאור את העיתון, וכנגד יצחק רוט העורך הראשי של העיתון. בעליו של העיתון או מי מטעמו לא הגישו כתב הגנה לתביעה, כל זאת למרות שחלפו 60 יום מהגשת התביעה.

עו"ד יואב ללום אמר בשיחה ל"כיכר השבת": "מדובר בפסק דין חשוב שמוכיח שגם לעיתונות החרדית אין חסינות, וגם אם ההתפרעות הייתה לפני מספר שנים, עת התשלום הגיעה והיא בוא תבוא".

עו"ד יואב ללום (צילום: פלאש 90)

בכתב התביעה מתואר ללום כ"אדם חרדי הפועל ציבורית למיגור תופעת האפליה העדתית הפסולה הקיימת באי-קבלת תלמידים למוסדות חינוך במגזר החרדי, וזאת במסגרת עמותת "נוער כהלכה" בראשה הוא עומד".

טענותיו העיקריות של ללום כפי שמפורטות בכתב התביעה נסובות על "מסע ההכפשה הארסי והאגרסיבי" שהוביל נגדו ונגד בית המשפט העיתון יתד נאמן. ללום טוען כי העיתון אף נתן רוח גבית למבצעי ההפרדה-אפליה ולמצדדים בה.

ללום מדגיש כי "חטאיו" על פי יתד נאמן היו בעיקר בשל העובדה שפעל בדרך חוקית. בפעם הראשונה כאשר פנה לבית המשפט ועתר נגד ההפרדה-אפליה ששררה בבית יעקב בעמנואל. ובפעם השנייה כאשר מנהלי בית הספר לא קיימו את החלטת בית המשפט, והוא פנה לבית המשפט לפי פקודת ביזיון בית המשפט.

ללום מביא שורה של ביטויים קשים שנכתבו נגדו ביתד נאמן בזמן המאבק בעמנואל, בין השאר כינה אותו העיתון, "מויסר", "מלשין", "פרחח", "שוטה העיר", "ללום ואין שלום". עוד מאשים ללום את העיתון כי פרסם דפי מסרים וכתבות שנמסרו לו על ידי אנשים שהיו מראשי מבצעי האפליה, מטרת המכתבים הייתה להלך עליו אימים כדי שימשוך את בקשת הביזיון בעקבות אי קיום פסק דינו של העליון.

ללום טוען בנוסף כי הפרסומים חלחלו לתודעת הציבור החרדי, גרמו וגורמים לנזקים בלתי הפיכים לשמו הטוב, לפעילותו הציבורית ולעבודתו כעו"ד בשוק הפרטי במגזר החרדי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר