"הייתי בהלם"

יואל שוורץ ממפלגת 'ימינה' רצה לגשת לעמוד - וסורב

יואל שוורץ, רצה להיות החזן במוצאי שבת, בשבוע בו חל היארצייט של אמו שנרצחה בפיגוע הזכור בקו 2, אך הזכות נמנעה ממנו. בשיחה עם 'כיכר השבת' הוא משחזר (חדשות)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
שוורץ עם בנט (צילום: עופר לנדאו)

יואל שוורץ, פעיל חרדי מאלעד, ששובץ במקום ה-25 ברשימת 'ימינה', פרסם פוסט בו סיפר שרצה לגשת לפני התיבה כחזן, וסורב.

הפוסט זכה לתגובות רבות וכעת, בשיחה עם 'כיכר השבת' הוא משחזר את התחושות באותם רגעים, כאשר מנעו ממנו לגשת לעמוד לעילוי נשמת אמו שנרצחה בפיגוע בקו 2 לפני 16 שנה, רק בגלל מועמדותו ברשימה שבראשות איילת שקד.

וכך כתב שוורץ בדף הפייסבוק שלו: "הנעלבין ואינם עולבים, שומעים חרפתם ואינם משיבים. (מסכת שבת פ"ח ב'). השבוע ביום ו' ימלאו 16 שנה להירצחה של אימי הקדושה ליבא שוורץ הי"ד. בחזרה משריד בית מקדשנו כ"ב מנחם אב תשס"ג".

"יראת השמים והמידות הטובות שספגנו ממנה ישארו טבועים בנו לעד. זכיתי ב"ה להיות חלק מתנועת ימינה בראשות איילת שקד. תנועה שמכילה ומאחדת בתוכה (מבחינה דתית) אנשים על כל סוגיה וגווניה. דתיים, חילונים וגם חרדים (רובם מאחורי הקלעים כמובן)".

בהמשך כתב שוורץ כי מאז שהוא החל לפעול למען מפלגת 'ימינה', חרדים קיצונים רודפים אותו: "אשתף ברשותכם מה עובר עלי מאז התחברתי לתנועת ימינה: אני נתון להתקפות, הכפשות והשפלות מכל מיני גורמים, שלמרבה הפלא רמת דתיותם הפנימית לא מרקיעה שחקים. אבל בעניין זה, שיואל שוורץ אדם חרדי נמצא וקשור לתנועה מיוחדת זו"ימינה" גורמת להם לעזות דקדושה לפגוע בו ולרדת לחייו ולחיי ילדיו. אוי, איזו רוח קדושה וטהרה נוחתת אליהם ממרומים. מפליא ביותר".

שוורץ עם שקד ופעילים (צילום: עופר לנדאו)

שוורץ חשף את אשר אירע כשבא לגשת חזן בבית הכנסת חסידי באלעד: "במוצ"ש האחרון, באתי לגשת לתיבה לתפילת ערבית כנהוג בשבוע של אזכרה. ניגש אברך לתיבה ולא נתן לי לגשת להתפלל לע"נ אמי הי"ד. כאב לי. יצאתי החוצה מבית הכנסת וב"ה התאסף ציבור גדול בחוץ ועשו מניין, ניגשתי לתיבה ואמרתי קדיש".

"מטבע הדברים היו אנשים שרצו למחות על העוול והרדיפות שקבוצת הסקריקים גורמים לי. שכל חטאי שאני תומך במפלגת ימינה ואני פועל אצל אנשים שבכל מקרה לא מצביעים למפלגות חרדיות שיצביעו טב"

"ביקשתי בתחנונים מידידי, לא להגיב. לא לדבר עם האברך ההוא וקבוצתו הסקריקים מטוב ועד רע, לע"נ אמי ליבא בת ר' יעקב גדליהו הי"ד. ובזכות שתיקה זו נזכה לישועה וברכה כל אחד בעניניו, וכמובן להצלחת התנועה".

לסיום כתב: שמחתי שעמדתי במשימה. אני מאמין שהצלחתי בזכות חינוך טוב מבית ושאני מחובר לאנשים טובים ומיוחדים, לתנועה שדוגלת באחדות, בהכלה של כל אחד ואחת, אהבת ישראל אמיתית. "שנראה מעלת חברינו ולא חסרונם"....".

בשיחה עם 'כיכר השבת' מספר יואל שוורץ על התחושות: "ברגע הראשון הייתי בהלם ומיד התאוששתי ואמרתי לעצמי מה הקב"ה רוצה שאעשה ברגע זה? לע"נ אמא שלי הרבה יותר חשוב לשתוק ולמנוע מחלוקת מאשר להתפלל בעמוד. ב"ה התאסף מנין גדול בחוץ ואמרתי קדיש".

על פעילותו במפלגת 'ימינה' הוא מספר: "אני חלק מתנועת ימינה ופונה לחרדים שלא מצביעים למפלגות חרדיות, תצביעו רק טב. כל קול לליכוד ע"ח ימינה, מגביר את הסיכון לממשלת ליכוד שמאל בלי חרדים. רק ימינה חזקה תבטיח ממשלת ליכוד ימין אמיתית עם שותפיה הטבעיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר