יחד עם המגישה | צפו

הח"כית לשעבר אוסנת מארק פרצה בבכי: "עברתי לינץ', רק כי אני מזרחית וימנית"

מי שהייתה מועמדת לתפקיד מנכ"לית משרד המדע והחדשנות, ולבסוף החליטה למשוך את המועמדות, סיפרה ב'רשת 13' על מסע הייסורים שעברה רק בגלל שהיא ימנית ומזרחית. ולבסוף פרצה בבכי יחד עם המראיינת • צפו בדבריה הנרגשים (חדשות)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
פרצה בבכי. אוסנת מארק בריאיון (צילום: חדשות 13)

לאחר שרבים העלו תמיהה על המינוי ולאחר שהוועדה לא נתנה לה תשובה חיובית, חברת הכנסת לשעבר, אוסנת מארק הודיעה לשר המדע אופיר אקוניס, כי היא מוותר על תפקידה. הערב (מוצ"ש) היא סיפרה בכאב על הפרשייה העגומה.

בריאיון לאילה חסון בתוכנית המטה המרכזי ב'רשת 13', היא הגדירה את מה שעברה כ'לינץ' תקשורתי', "בחיים לא חשבתי שאצטרך לעבור כזה לינץ' בשביל להיות מנכ"לית של משרד ממשלתי".

"הסיבה היא כי אני אישה, אני מזרחית, אני ימנית ואני לצידו של נתניהו - רק בגלל זה יירטו אותי כל האליטות. אני אישה משכילה, אקדמאית, עורכת דין שהחזיקה משרד במשך למעלה מ-10 שנים, ובסוף - באים עליי ומשחירים אותי".

מארק המשיכה לתקוף ואמרה: "כל האנשים הרעים מהשמאל - מנכ"ל לא צריך להבין במדע, לא צריך להבין שום דבר באטום ולא מולקולה כזו או אחרת. מנכ"ל צריך לדעת לנהל - ואני יודעת לנהל".

לדבריה, היא החליטה לוותר על התפקיד בשל הסיבה הזו - "פעלתי בחכמה וברגישות כלפי המשפחה שלי שלא יכלה לסבול את ההשפלה הזו. אבא שלי הרים לי טלפון ובכה: 'בת שלי יקרה, תעזבי, הם לא יניחו לך'. החלטתי ללכת הצידה".

על החיקויים שעשו לה בתוכניות הסאטירה השונות, אמרה מארק: "אלו תוכניות גזעניות ונוראיות. אני לא צופה בהן, אבל קיבלתי לטלפון מיליון קטעים ואמרתי לעצמי: 'די. יש פה נשמות של ילדים'. תחשבו לפני שאתם כותבים את הטקסטים העלובים שלכם. אני פרצתי את כל תקרות הזכוכית האפשריות, המשרד הזה קטן עליי, קטן על היכולות שלי".

"יש פה שני ישראל. אנחנו לא מתאימים רק לעבוד בסולל-בונה, אנחנו מתאימים לעבוד גם במשרד המדע", אמרה מארק לסיום המונולוג המרגש שלה שהוביל לדמעות אצלה ואצל המראיינת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר