שוטר סיור במרחב יפתח הורשע בהתעללות בחסר ישע

בית משפט המחוזי בתל אביב הרשיע שוטר סיור במרחב יפתח בעבירות התעללות בחסר ישע ותקיפה הגורמת חבלה של ממש בין היתר, באמצעות מכשיר ה"טייזר" (חדשות, משטרה)

קובי רוזן | כיכר השבת |
אקדח טייזר (צילום אילוסטרציה: jasonesbain, ויקיפדיה)

בית משפט המחוזי בתל אביב הרשיע היום (רביעי) את סעיל אנעים, שוטר סיור במרחב יפתח, בעבירות של התעללות בחסר ישע ותקיפה הגורמת חבלה של ממש.

כתב האישום ייחס לאנעים 3 אישומים ובהם שימוש שלא לצורך וללא כל הצדקה במכשיר הטייזר באירוע בו הפעיל אנעים על עצור אזוק את מכשיר הטייזר, באמצעות הקרסים הנעוצים בגופו, 24 פעמים, ללא כל הצדקה.

כתב האישום נגד השוטר אותו הגישה מח"ש בחודש אוגוסט, הוא כתב האישום הראשון שהוגש על שימוש בלתי סביר במכשיר הטייזר. לפני כשבועיים הגישה מח"ש כתב אישום נוסף נגד שני שוטרי סיור על שימוש שלא לצורך וללא כל הצדקה במכשיר הטייזר.

כאמור, שופט המחוזי צבי גורפינקל הרשיע את אנעים בכל העבירות שיוחסו לו בכתב האישום.

בכתב האישום נאמר כי בחודש ינואר 2011 הורה אנעים לאדם שנעצר לאחר שהעיר לאנעים ולשוטרת נוספת כי הם נראים "משועממים", לצאת מהניידת ואז, בעודו אזוק בידיו, ירה אנעים במכשיר הטייזר חיצים בגבו של העצור ללא כל צורך ומבלי להזהירו. לאחר שהעצור נפל לקרקע כתוצאה מפעולת הטייזר, ובעוד חיצי הטייזר נעוצים בגבו, לחץ אנעים על הדק הטייזר 3 פעמים נוספות וחשמל אותו שלא לצורך.

בנוסף, במהלך הנסיעה לתחנה, בעודו נוהג בניידת, לחץ אנעים על הדק הטייזר 9 פעמים נוספות שלא לצורך, והעביר זרם חשמלי דרך החיצים בגב העצור ואף הכה בראשו באמצעות הטייזר וכן גידף אותו. כשהגיעו לתחנה, במהלך הובלת העצור מהניידת המשיך אנעים ללחוץ על הדק הטייזר מספר פעמים ולשלח זרם חשמל לגוף העצור תוך שהוא מורה לעצור לכנות עצמו בשמות גנאי. גם לאחר שהכניס את העצור לחדר בתחנה המשיך אנעים להפעיל את הטייזר עוד מספר פעמים והמשיך להכותו ולגדפו. החל מרגע המעצר, אנעים הפעיל על העצור את מכשיר הטייזר, באמצעות הקרסים הנעוצים בגופו, 24 פעמים, ללא כל הצדקה.

אישום נוסף נגד השוטר הוגש בעקבות אירוע שהרחש בחודש פברואר 2011, במסגרתו אנעים עשה שימוש בטייזר שלא לצורך ואף הכה בראש של חשוד בפריצה לכלי רכב. לאחר שהגיעו לתחנת המשטרה, הכניס אנעים את החשוד לשירותים והכה בו באמצעות חגורתו של החשוד ובמקל מגב. נוסף על כך, לאחר שהגיע לתחנה חברו של החשוד ובירר לגביו, חשד אנעים כי החבר שותף למעשה, הכניסו לחדר בתחנת המשטרה והכה אותו בבעיטות ואגרופים ובאמצעות מקל.

על פי האישום השלישי, בספטמבר 2010 עיכב אנעים נהגת. במהלך בדיקת הרכב החלו חילופי דברים בין השניים, במהלכם גידף אנעים את המתלוננת וזו השיבה בגידופים. כשבן זוגה של הנהגת הגיעה למקום וביקש להראות לאנעים את רישיון הרכב, סרב אנעים לקבל את הרישיונות ועצר את הבחור ללא כל הצדקה של ממש. במהלך הנסיעה הכה אותו אנעים באמצעות ידיו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר