טכנאי אסון הגז עבד ללא גלאי גז וסמך על חוש הריח

אסון הגז: הטכנאי בדק את תלונות דיירי הבניין ללא גלאי והסתמך על חוש הריח שלו בלבד • בפיצוץ קיפחו את חייהם ארבעה בני אדם, שלושה מהם בני משפחה אחת (משטרה ומשפט)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

דיון שהתקיים היום (א') בבית המשפט השלום בירושלים, עסק בסוגיית חזרתו לעבודה של הטכנאי שביקר בבניין בשכונת גילה, לפני שאירע בו הפיצוץ הקטלני שגבה את חייהם של שלושת בני משפחת טופאן ודיירת נוספת.

במהלך הדיון התברר כי לעתים טכנאי חברת "סופר גז" בירושלים, נאלצים לעבוד ללא גלאי גז ומסתמכים על חוש הריח שלהם. בתום הדיון קבע השופט כי הטכנאי לא ישוב לעבודה בשטח במשך 40 ימם נוספים.

"בחקירות תמיד חזרו איתי ואמרו לי שהייתי צריך להזעיק את המנהל הטכני" אמר הטכנאי בדיון, "במקרה הזה לא הרחתי ועשיתי את הבדיקה היסודית ביותר. אני טכנאי שנים רבות, תוך רבע שעה כבר הגעתי למקום. אם הייתי מריח ומוצא לא הייתי עוזב את המקום. אני רוצה ששופט ייצא לזירה ויראה לאן הזמינו אותי ואיפה היה הפיצוץ. אפשר לומר שהוא היה בבניין אחר".

בימים אלו שב הטכנאי, שזהותו אסורה בפרסום, לעסוק בעבודה משרדית ב"סופר גז" והגיע לבוש במדי החברה לבית המשפט בנימוק: "הגעתי עם המדים והסמל של 'סופר גז'. מצפונית לא הייתי חוזר לעבודה ונוהג באוטו של החברה אם הייתי מאמין שיש לי נגיעה בדבר. הייתי שם את המפתחות".

חקירת פיצוץ בלון הגז לפני כחודשיים וחצי, ברחוב שבתאי הנגבי 65 בגילה, גררה טענות קשות של הדיירים מול טיפול הרשויות בפיצויים ובשיפוץ המתחם שניזוק. המשטרה עצמה מוסיפה לחקור חשד לרשלנות הטכנאי עצמו.

נציג המשטרה ג'קי בן יקר אמר בדיון כי "החשוד לא איתר את התקלה ועזב את המקום, ומתחזקת הטענה שהוא לא פעל על פי נוהלי החברה". בהסכמת הצדדים, קבע בית המשפט כי טכנאי הגז לא ישוב לעסוק בעבודה טכנית בתשתיות גז עד לארבעה במאי.

מנגד תהה פרקליטו של הטכנאי, עו"ד יהודה שושן: "איך הוא יאתר את המקור של הדליפה אם לא הריח ריח של גז?", שושן אף הוסיף כי "טענות המשטרה בדבר חשד לרשלנות טכנאי במקרים אחרים בעבר לא התממשו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר