מורה הדליפה בחינה ונתבעת ב-5,030,765 שקלים

פרקליטות מחוז חיפה הגישה תביעה כספית על סך 5,030,765 שקלים נגד מורה למתמטיקה שהדליפה בחינה וגרמה למשרד לנזק משמעותי בסכום של קרוב ל-5 מיליון שקלים (משפט,ארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

פרקליטות מחוז חיפה הגישה באמצעות עו"ד שאול כהן תביעה כספית הנגררת להרשעה בפלילים על סך 5,030,765 שקלים נגד מורה למתמטיקה, שכיהנה כחברה בוועדה לעריכת שאלונים לבחינת הבגרות במתמטיקה במועד קיץ תש"ע בגין הנזקים שגרמה למשרד החינוך.

לפי עובדות כתב האישום בתאריך 16.11.2009 מונתה המורה על-ידי המנהל הפדגוגי של משרד החינוך להיות חברה בועדה לעריכת שאלונים לבחינת בגרות במתמטיקה, הוועדה הייתה אחראית על חיבור השאלונים של בחינת הבגרות במתמטיקה, בכל רמות הלימוד, במועדים א' ו-ב'.

סמוך לאחר מנויה לועדה, פנתה המורה לאדם שהיה בעל חברה לכתיבת ספרי הכנה לבגרות, וכן עסק בהכנת תלמידים לבחינות הבגרות במתמטיקה במסגרת בית ספר אנקורי בחיפה ובקשה את עזרתו בחיבור השאלות לשאלונים, בניגוד לחובותיה והתחייבויותיה כלפי הוועדה.

האדם נעתר לבקשתה של המורה וסייע לה בחיבור השאלות. בהמשך, העבירה המורה את השאלות שחיברה בסיועו לידי רכזת הועדה, לאחר שהרכזת קבלה לידיה את השאלות שהכינו כל חברי הועדה, גובשה טיוטה סופית, בכתב יד, של השאלונים שירכיבו את בחינת הבגרות במועדים א' ו- ב' בקיץ תש"ע .

המורה פנתה שוב לבעל החברה, מסרה לו את מקבץ השאלונים בכתב יד, שהועבר אליה על-ידי הרכזת, ובקשה ממנו לקבל את הערותיו לשאלונים, לאחר שזה קבל את מקבץ השאלונים, הוא סרק את השאלונים והפתרונות למחשבו האישי.

מספר שבועות לפני מועד א' של בחינת הבגרות, לאחר הדפסת שאלוני בחינת הבגרות והעברתם לסניפי הדואר השונים, וטרם הפצתם לבתי הספר עצמם, נודע למשרד החינוך כי השאלות המופיעות בשאלון 35004 הודלפו. בשל הזהות בין השאלות שהופיעו בשאלון 35004 שהודלף לבין השאלות שהופיעו בשאלון הבחינה שהודפס, למעט הבדלים קלים, והחשש כי הודלפו שאלונים נוספים, החליט משרד החינוך לאסוף את כל השאלונים שהופצו לסניפי הדואר ולהחזירם למדפיס הממשלתי. בנוסף, נאלץ משרד החינוך להחליף את כל השאלונים של בחינת הבגרות, בכל הרמות, בשאלונים חדשים, להדפיס את השאלונים החדשים, ולהפיצם מחדש לסניפי הדואר ולבתי הספר.

לאור המעשים, נגרמו למשרד החינוך הוצאות גבוהות, שהתבטאו בנזק ישיר של כ- 4,442,584 שקלים.

יצויין, כי הרשעתה של המורה בוטלה ביום מתן פסק דינה, אך בפרקליטות מציינים כי ביטול ההרשעה לכשעצמו אינו מונע הגשת תביעה אזרחית נגררת בהתאם לחוק בתי המשפט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר