מאיגרא רמא: אלון חסן מובל באזיקים

בנמל אשדוד הוא נחשב לאיש הכל יכול, אבל אתמול, יו"ר ועד עובדי הנמל, אלון חסן, תועד כשהוא מובל לחקירה במשרדי להב 433 כשהוא אזוק בידיו וברגליו • מאגירא רמא (משטרה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: שאול גולן, "ידיעות אחרונות")

מאיגרא רמא לבירא עמיקתא: בנמל אשדוד מכירים אותו כאיש הכול יכול, שעל פיו יישק דבר. כולם עלו אליו לרגל ושמעו לעצתו. שר התחבורה ישראל כץ לקח בחשבון כי הרפורמה אותה הוא מוביל תכעיס אותו ותעלה את רף המתח ביניהם, אבל אתמול (ראשון), "מלך הנמל", נראה רחוק מהדמות שכולם הכירו: יו"ר ועד עובדי הנמל, אלון חסן, הובל לחקירה במשרדי להב 433 כשהוא אזוק בידיו וברגליו.

בתיעוד שהתפרסם הבוקר ב"ידיעות אחרונות", ניתן לראות את חסן, מובל ברכב משטרה כשהוא מאחורי סורג ובריח.

יחד עם חסן יובאו הבוקר לדיון בהארכת מעצרם: דוד חסן, קרוב משפחתו של היו"ר והאחים יניב אורי בלטר, בעלי חברת "דנה שירותי נמל". החוקרים יבקשו להאריך את מעצרם לצורך המשך חקירה ומניעת שיבוש ההליכים.

ביום שלישי בשבוע שעבר, בית משפט השלום בפתח תקווה האריך בשבעה ימים את מעצרו של יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד, אלון חסן, החשוד בעבירות של קבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים, הלבנת הון, קבלת דבר במרמה וסחיטה באיומים.

חסן הוא אחד מ-15 החשודים שעוכבו על ידי המשטרה בפרשה. סנגורו, עו"ד בני כץ, טען כי מדובר בחקירה פוליטית אותה מכוון אדם בכיר.

כאמור, בשבוע שעבר עיכבה המשטרה 15 בני אדם, בהם עובדים בעבר ובהווה ובכירים בנמל אשדוד. על פי החשד, יצרו גורמים בנמל מנגנון לקידום ענייניהן של חברות פרטיות בשליטת מקורבים, ומנגנון זה תועל לספק רווח בתמורה לשוחד ולטובות הנאה מהחברות.

על פי החשד, העובדים הפעילו לחץ שנועד להבטיח את שכירת החברות המקורבות. הם עשו זאת גם כאשר היה בכך כדי לפגוע בהכנסות הנמל ובקופה הציבורית.

"במהלך השנה זיהינו פעילות של הלבנת הון והעברות כספיות חריגות, גם למדינות אחרות, שקשורות לנמל", אמר ראש אגף חקירות במשטרה, ניצב מני יצחקי. לדבריו, "להערכתנו יש גם מקרי שוחד בנמל. אנחנו על קרקע די מוצקה. יש לנו די ראיות לביצוע המעצרים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר