חטיפת הנערים: מחדל משטרתי? תוקם ועדת חקירה

המשטרה הקימה ועדת בדיקה כדי לבחון את המחדל הגדול בכך שהמידע הראשוני על החטיפה התקבל במשטרה בשעה 22:25 והועבר לצה"ל והשב"כ כעבור 4 שעות (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
ישיבת הערכת מצב בצה"ל (צילום: פלאש 90)

חטיפת שלושת תלמידי הישיבה: האם משטרת ישראל עומדת מאחורי מחדל קשה סביב חטיפת שלושת הנערים?

משטרת ישראל הודיעה הבוקר (ראשון) כי בכוונתה להקים ועדת חקירה לבדיקת אירועי חטיפתם של שלושת הנערים וזאת לאחר שהתברר מתחקיר ראשוני כי התלונה הראשונה על חשש לחטיפה הגיעה למשטרה ביום חמישי בשעה 22:25, אך הדיווח עצמו מהמשטרה לצה"ל הועבר רק בשעה 4:00 לפנות בוקר.

מבדיקת השתלשלות האירוע החמור עולה כי כבר ביום חמישי בשעה - 22:25 התקבל דיווח ראשוני במוקד 100 של משטרת ישראל ממש בסמוך לשעת החטיפה אך טרם ברור מה היה המידע שקיבלה.

למרות המידע, משטרת ישראל לא דיווחה על התלונה לצה"ל ולשב"כ, ורק כעבור מספר שעות, כאשר אחד האבות הגיע לתחנת המשטרה, בשעה 3:00 לפנות בוקר, הבינו במשטרה שמדובר באירוע חטיפה חמור והעבירו את המידע ליתר גורמי הביטחון.

העבודה שמדובר בשעות הראשונות של החטיפה ובזמן קריטי להצלת הנערים מעוררת תהיות קשות באשר למחדל הגדול באי העברת הדיווח לגורמי הביטחון.

דובר משטרת ש"י מסר אמש בתגובה כי "ישנם הרבה פרטים שקשורים לחקירת החטיפה לכן לפי שעה אנו לא מתייחסים מאשרים או מכחישים כל פרט שקשור לחקירה ומרכזים מאמץ כביר עם צה"ל והשב"כ באיתורם".

השר לביטחון פנים יצחק אהרובניץ אמר הבוקר: "אני ממליץ לכם לא להיכנס לשאלה אם היה או לא היה מחדל. אני מכיר את הפרטים. הדברים האלה ייבדקו בבוא הזמן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר