תקדים חריג: נהג במהירות 202 קמ"ש ונשלח לכלא

בית המשפט לתעבורה גזר חודש וחצי מאסר בפועל על נהג שנתפס נוהג במהירות מופרזת של 202 קמ"ש. 'העונש החריג נועד לייצר הרתעה' מבהיר קצין משטרה

מישאל לוי | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

נהג בשנות השלושים לחייו נעצר לפני כמה חודשים בידי שוטרי תנועה בדרום הארץ לאחר שנהג במהירות של 202 קמ"ש, במקום 100 בהתאם למותר באותו הכביש על פי החוק. המשטרה הגישה נגדו כתב אישום חמור בגין נהיגה במהירות מופרזת בצורה קיצונית. בצעד תקדימי, גזר עליו בית המשפט לתעבורה בבאר שבע חודש וחצי של מאסר בפועל.

הנהג סירב להשלים עם פסק הדין המפתיע והגיש ערעור לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, בו טען כי נסיבות חייו הקשות (טיפול באביו הנכה) והעובדה שהוא המפרנס היחיד במשפחה, לא נלקחו בחשבון.

השופט יואל עדן דחה את ערעורו של הנהג וקיבל את עמדת פרקליטות מחוז דרום, לפיה טענות הנאשם אינן מציגות ראיות חדשות המצדיקות שינוי בהחלטת בית המשפט לתעבורה לשלוח אותו לכלא.

בשבועות הקרובים אמור הנאשם להתחיל לרצות את עונש המאסר, לאחר שהשופט אישר את בקשת עורך דינו של הנאשם כדי לבחון אפשרות של הגשת ערעור או לחלופין, לאפשר לנאשם להתכונן לכניסתו לכלא.

לדברי קצין ותיק באגף התנועה לערוץ 2, העונש אמנם חריג, אך מלמד על מגמה חדשה של בתי המשפט לתעבורה להחמרת עונשם של נהגים בלתי אחראיים המסכנים את חייהם וחיי נהגים אחרים בכביש.

הקצין הבהיר כי זהו מסר שנועד להרתיע את הנהגים ויגרום להם לנהוג במהירות הקבועה בחוק. "המסר של השופטים כיום הוא חד וברור מאי פעם: נהגתם מהר בצורה קיצונית? רוב הסיכויים שהנהיגה הזו תגרום לכם לבלות לא מעט זמן בכלא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות