כתב אישום נגד גלעד גרנביץ' בכיר בלהב 433: שיתף פעולה עם ארגוני פשיעה

כתב אישום חמור הוגש נגד גלעד גרנביץ', בכיר ביחידה המשטרתית המובחרת להב 433. על פי האישומים, גרנביץ' שיתף פעולה עם ארגוני פשיעה: 'מעשיו היו עלולים לסכן חיים' (משטרה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
גלעד גרנביץ' מובא להארכת מעצר (צילום: פלאש 90)

כתב אישום הוגש הבוקר (ראשון) נגד גלעד גרנביץ', רכז מודיעין ביחידת להב 433, שחשוד בעבירות של מסירת מידע לגורמים עברייניים בתמורה לתשלום. המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה הגישה את כתב האישום נגד שלושה אזרחים נוספים החשודים בפרשה: בני יפרח, אלי חדד ואדם נוסף.

בכתב האישום הואשם גרנביץ כמי שמעשיו היו עלולים לסכן את המדינה: "מעשיו של גרנביץ היו עלולים לסכן חיי אדם ולפגוע ביכולותיה של המשטרה בתחומי המודיעין והחקירות".

לפי כתב האישום, גרנביץ והחוקר הפרטי התעסקו במידע שיש לגרנביץ מתוקף תפקידו למאגרי מידע סודיים ורגישים. השניים עשו זאת על-פי החשד למטרה כלכלית. לפי האישום, בחודש יוני הציעו השניים מידע מודיעיני לאלי מוסלי - מעורב בפרשה. גרנביץ דרש על-כך סכום הנאמד במאה אלף דולר. החוקר השיב כי מוסלי מוכן לשלם את הסכום הנדרש.

לפני חודש וקצת, בביתו של אלי חדד, התקיימה פגישה שבה אלי מוסלי סירב לשלם את הסכום שדרש גרנביץ, זאת לאחר שלדבריו המידע לא רלוונטי עבורו. לאור זאת, גרנביץ בדק והעביר מסמכים נוספים עליהם עברו חוקרי מודיעין במשטרה.

עוד עולה מכתב האישום שהוגש הבוקר כי החוקר הפרטי בני יפרח פנה לגרנביץ וביקש לרכוש ממנו מידע מסווג בתמורה לאלפי דולרים. עוד עולה מכתב האישום כי גרנביץ התחזה לשוטר ונטל את רכבו של אחד המעורבים בפרשה והתקין בו מכשיר האזנה לבקשתם של שניים מהמעורבים בפרשה ביניהם בני יפרח.

בגין מעשים אלו מואשמים כל המעורבים בקשירת קשר לביצוע פשע, שיבוש מהלכי משפט ושוחד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר