שנתיים אחרי הזיכוי: תיק טלנסקי נפתח מחדש

בית המשפט העליון קיבל את בקשת המדינה לפתוח מחדש את "תיק טלנסקי" - בו קיבל לכאורה ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט מעטפות כסף, זאת בעקבות הראיות החדשות שסיפקה שולה זקן (משפט)

קובי רוזן | כיכר השבת |
ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט (צילום ארכיון: פלאש 90)

בית המשפט העליון קיבל היום (רביעי) את בקשת המדינה, והורה להציג את הראיות החדשות כנגד ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בפרשת מעטפות הכסף שקיבל לכאורה מאיש העסקים האמריקני משה טלנסקי, זאת כשנתיים לאחר שזוכה בפרשה.

מדובר בהקלטות ויומנים אלקטרוניים שקיבלה הפרקליטות מראש לשכתו לשעבר, שולה זקן, שמסרה את החומר בתמורה להסדר טיעון מקל על חלקה בפרשת הולילנד.

בית המשפט קבע כי התיק יוחזר לבית המשפט המחוזי בירושלים, זאת אך ורק לשם שמיעת עדותה של זקן בנוגע לחלקים הרלוונטיים בהקלטות וביומנים, והיא תישאל ותיחקר עליהם בלבד. לאחר מכן יחליט המחוזי אם להשאיר את הזיכוי על כנו או להרשיע את אולמרט.

נשיא העליון אשר גרוניס, והשופטים סלים ג'ובראן, יורם דנציגר, ניל הנדל ועוזי פוגלמן, ציינו כי אמנם מדובר בהחלטה נדירה, אך מצאו לנכון לקבל אותה "נוכח טיב החומרים": "נראה לכאורה כי נעשו נסיונות על ידי אולמרט להשפיע על זקן שלא תעיד במשפט" כתבו בהחלטתם..

מצוות ההגנה של אולמרט נמסר כי "אנו מכבדים את החלטת בית המשפט העליון. בכוונתנו להביא בפני המחוזי את כל הראיות הנדרשות לעניין, ואנו בטוחים שגם לאחר שיישמעו הדברים ויבוררו עד תומם - לא יהיה בכך כדי לשנות את ההחלטה לזכות את מר אולמרט בפרשת טלנסקי".

כזכור, במשפט טלנסקי זוכה אולמרט מאישום שלפיו, במשך השנים שבהן כיהן כראש עיריית ירושלים וכשר התמ"ת הוא קיבל מאיש העסקים האמריקני משה טלנסקי מאות אלפי דולרים שלא דווחו כדין, חלקם במזומן בתוך מעטפות. על פי החשד, בחלק מהמקרים הועברו הכספים באמצעות שולה זקן, כאשר בסך הכול הועברו לאולמרט כ-600 אלף דולר.

כאמור, בעקבות הראיות החדשות שהציגה זקן במסגרת עסקת הטיעון בפרשת הולילנד, פסק בית המשפט כי הראיות יוצגו בבית המשפט המחוזי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר