היועמ"ש וינשטיין מתנגד לחוק עוקף בג"ץ

היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין הודיע כי הוא מתנגד ל"חוק עוקף בג"ץ" שמנסים להעביר חברי הכנסת מהימין. 'התנועה למשילות': החלטה פוליטית" (חדשות, משפט)

יוני גבאי | כיכר השבת |
היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין (צילום: פלאש 90)

היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין הודיע כי הוא מתנגד ל"חוק עוקף בג"ץ" שמנסים להעביר חברי כנסת מהימין, ובראשם חברת הכנסת איילת שקד (הבית היהודי). וינשטיין ביקשה מהשרים להתנגד להצעת החוק.

מלשכתו נמסר כי ההסדר המוצע בהצעת החוק "מתיר לכנסת לפגוע בזכויות הפרט ללא מגבלה מהותית ואף הליכית, זולת הדרישה החלשה לתמיכה של 61 חברי הכנסת. על פי עמדת היועץ המשפטי לממשלה משמעות ההצעה היא למעשה התרת הרסן שמטיל חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו כנורמה חוקתית על כוחו של הרוב במשטר דמוקרטי לפגוע במיעוטים''.
החוק אמור לאפשר לכנסת לחוקק חוקים שנפסלו בבג"ץ בנימוק כי הם סותרים חוקי יסוד.

על פי ההצעה, הכנסת תוכל לחוקק מחדש חוקים אלה, ובלבד שיעברו ברוב של 61 ח"כים לפחות. החוקים שיחוקקו מחדש יהיו תקפים למשך ארבע שנים בלבד, בשל המחלוקת המשפטית סביבם.

שקד הסבירה בהצעה כי "בשנים האחרונות מתרחש תהליך של כרסום במעמדה של הרשות המחוקקת. בית המשפט העליון נכנס לנעליו של המחוקק, לא מאפשר לו מרחב תמרון ונדמה כי לעיתים הוא אינו מקבל את העובדה שיש ריבון שנבחר בבחירות דמוקרטיות. לא ייתכן שהמחוקק כבול באזיקי הרשות השופטת ומעמדו נפגע פעם אחר פעם".

בתגובה להתנגדותו של וינשטיין לחוק להגבלת בג"ץ אומרים בתנועה למשילות ודמוקרטיה כי ''חוקי יסוד הקובעים את כללי המשחק, אינם נתונים לשיקול דעתו של בג"ץ וממילא חוות דעתו של היועץ המשפטי אינה משפטית והיא כל כולה פוליטית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר