כתב אישום יוגש נגד המחבל שדרס שוטרות מג"ב

הבוקר הותר לפרסום, כי הוארך מעצרו עם הצהרת תובע כי יוגש כתב אישום נגד מוחמד סלאיימה, החשוד בביצוע פיגוע הדריסה ביום שושן פורים בירושלים בו נפגעו 6 שוטרות (ארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש90)

היום (שלישי), הותר לפרסום על ידי בית משפט השלום בירושלים, כי בתום חקירה מאומצת של ימ"ר ירושלים ושב"כ, הוארך מעצרו עם הצהרת תובע של מוחמד סלאיימה, בן 22, תושב ראס אל עמוד, החשוד בביצוע פיגוע הדריסה בירושלים ביום שישי, שושן פורים לפני כשבוע וחצי.

ביום הפיגוע, סביב השעה 09:50, נסע החשוד ברכבו בכביש מספר 1 בירושלים מכיוון צפון לדרום, כשהגיע סמוך לבסיס יהודאי, בסמוך לצומת המטה הארצי, הבחין בלוחמות מג"ב העומדות במעבר החציה סמוך לשמעון הצדיק, חזר עם רכבו לאחור, האיץ את מהירות הרכב ודרס את הלוחמות ורוכב אופניים.

לוחם מג"ב שעמד בעמדת הכניסה לבסיס יחד עם מאבטח נוסף, הבחינו באירוע ירו לעברו, פגעו ברכבו ועצרו אותו. המחבל יצא מהרכב כשהוא אוחז בידו בגרזן, אז ירו לעברו שוב לוחם מג"ב והמאבטח ופגעו בו.

בפיגוע, נפגעו 6 לוחמות מג"ב ברמות שונות וכן אזרח שרכב על אופניים במקום.

בחקירתו הודה סלאיימה, במיוחס לו וטען כי במהלך השבוע שקדם לאירוע, תכנן לבצע פיגוע כנגד יהודים, הלך לעיר העתיקה ורכש גרזן ושם אותו ברכבו. יום קודם לפיגוע התגבשה בליבו ההחלטה הסופית לביצוע הפיגוע, וביום שישי הוא יצא מביתו בשעה 08:00, והחל בחיפוש אחר קורבנות לפיגוע. תחילה נסע בכביש מספר 1, משם בכביש בגין ואז חזר שוב לכביש מספר 1, כשהגיע סמוך לבסיס יהודאי, והבחין בלוחמות העומדות במעבר החציה החליט אז לבצע את הפיגוע ולפגוע בהן.

המחבל הודה בחקירתו כי הוא התכוון לבצע את הפיגוע כנגד מטרות יהודיות ובאותו הבוקר חיפש יהודים.

מפקד מחוז ירושלים, ניצב משה (צ'יקו) אדרי, שיבח את פעילותם האמיצה של לוחם מג"ב והמאבטח שירו לעברו של המחבל ומנעו בכך המשך פגיעה באזרחים נוספים. אדרי שיבח את החוקרים ואמר כי "חקירתם המקצועית והנחושה הניבה תוצאות שהובילו לכדי הצהרת תובע והגשת כתב אישום בתוך זמן קצר".

מעצרו של החשוד, הוארך כאמור היום בבית משפט השלום בירושלים עד ליום שישי 20.3.15, עם הצהרת תובע בדבר כוונה להגיש כתב אישום כנגדו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר