הותר לפרסום

נעצרו 30 חברי רשת שפעלה לגנבת קרקעות

הבוקר הותר לפרסום כי בפעילות לה"ב 433 נעצרו הלילה חברי רשת שפעלה לגנבת קרקעות שיטתית בצפון הארץ, על ידי זיוף מסמכים, סחיטה באיומים ועוד (חדשות משפט)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: יוסי זמיר - פלאש90)

אגף החקירות והמודיעין - להב 433 יאל"כ חושפת הבוקר (שני), חשד לפרשת גניבת קרקעות שיטתית בצפון הארץ, על ידי רשת שבמרכזה שורת מעורבים ובהם עורכי דין.

מזה תקופה ארוכה מנהלת היחידה חקירה סמויה בחשד שמספר רב של גורמים ובהם עורכי דין, חברו יחדיו במטרה להשתלט על אדמות בהיקף נרחב בצפון הארץ וביצעו לאורך תקופה שורת עבירות זיוף, מרמה, סחיטה באיומים והלבנת הון.

על פי החשד, למעלה מעשרים חלקות קרקע, מרביתן חקלאיות, נגזלו במרמה וללא ידיעת בעליהן ובוצעו בהן פעולות שונות מול הרשויות, בין אם רישומי "הערות אזהרה" ובין אם העברת בעלות של ממש.

בחלק מהמקרים, על פי החשד, נמכרו האדמות הגנובות לרוכשים תמימים באמצעות הליך שיטתי של זיוף ומרמה כלפי הרשויות, כלפי הרוכשים וכלפי בעלי הקרקע. בחלק מהמקרים הוגשו תלונות או תביעות אזרחיות על ידי בעלי הקרקע ועל ידי רשויות העוסקות במקרקעין (טאבו, מיסוי מקרקעין).

הלילה בתום החקירה ביצעה המשטרה פעילות נרחבת, במסגרתה עוכבו לחקירה למעלה משלושים חשודים וכן נערכו חיפושים בבתי חשודים ובמשרדיהם.

עם סיום המעצרים הוסר צו איסור הפרסום המלא שהוטל עד כה על כל פרטי החקירה.

החקירה החלה במחלק ההונאה של מחוז צפון ובהמשך הועברה ללהב 433 יאל"כ ומנוהלת בשיתוף פעולה עם פקיד שומה חקירות חיפה ומשרד מיסוי מקרקעין נצרת ברשות המסים ובליווי פרקליטות מחוז צפון.

בהתאם להתפתחות החקירה יובאו חלק מהחשודים לדיון בהארכת מעצרם היום בשעה 15:00, בבית משפט השלום בראשל"צ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר