אישום: מתנחלים מבת עין תקפו ערבים וחייל

הפרקליטות הגישה כתב אישום לבית המשפט המחוזי בירושלים נגד שלושה תושבי ההתנחלות בת עין, בהם 2 קטינים בחשד לכמה תקיפות גזעניות ואף תקיפת חייל (משפט)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
התנחלות בת עין (צילום: יוסי זמיר - פלאש90)
פרקליטות מחוז ירושלים, באמצעות עו"ד חן בן שלום, הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר, כתבי אישום נגד דוד אור שחר בן 19 ושני קטינים בני 16-17, תושבי בת עין, בגין עבירות של תקיפה בנסיבות מחמירות ממניע גזעני, תקיפת עובד ציבור, היזק בזדון ממניע גזעני וכן עבירות נוספות.
על פי כתבי האישום, השלושה מואשמים בכמה מקרים של תקיפה על רקע גזעני. באחד המקרים תקפו השלושה עובד פלסטיני מתוך מניע של גזענות ועוינות, באותו מקרה תקפו השלושה גם חייל שהיה במקום וניסה לסכל את פעולתם.
במקרה אחר, לאחר שהנאשמים זיהו ביישוב בת עין משאית חציר אשר בבעלות אדם ערבי ועליה כיתוב בערבית, הם החליטו ליידות אבנים לעברה בשל היותה בבעלות אדם ערבי.
עוד עולה מכתבי האישום, כי השלושה כרתו עצי זית אשר בבעלות ערבים סמוך לבת עין וריססו את הכיתובים: 'ערבים גנבים' ו'תג מחיר', על סלעים שהיו במטע. כתוצאה ממעשיהם נגרם למטע נזק של כ-30,000 שקל.
אחד הקטינים, בן 17, מואשם בעבירה נוספת של שיבוש מהלכי משפט, לאחר שהיה בקשר עם החייל המואשם בריגול אלעד סלע, אשר שירת כחייל בחיל המודיעין ואשר העביר לו מידע מסווג אודותיו ואודות אחרים תושבי בת עין וכן ידיעות מודיעיניות אודות חקירות ומעצרים עתידיים. הקטין העביר מידע זה לאחרים, במעשיו אלו עשה הנאשם דבר בכוונה להכשיל חקירה פלילית.
כתבי האישום הוגשו בתום חקירה, שנוהלה על ידי שירות הביטחון הכללי וימ"ר ש"י במשטרת ישראל. הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר