ברקע גל הטרור

נשקה של תושבת העיר העתיקה נלקח: "עלתה להר הבית"

המשטרה לקחה את נשקה של פייגא טבנס, תושבת העיר העתיקה בירושלים, המחזיקה ברישיון נשק מזה כ-35 שנה, בעקבות דקירת בעלה, וזאת משום שהיא עלתה להר הבית (חדשות, בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
פיגא טובנס (צילום: עמית שאבי - ynet)

בעוד אזרחים רבים החלו לשאת נשק בעקבות גל הפיגועים, המשרד לביטחון פנים החליט בהמלצת המשטרה לשלול את רישיון הנשק דווקא של תושב העיר העתיקה, בת 55, וזאת בשל העובדה שהיא עלתה להר הבית.

האישה, פיגא טבנס, מתגוררת בעיר העתיקה כ-35 שנה ומאז היא נושאת נשק. על פי פרקליטה,מעולם היא לא נחקרה על ידי המשטרה ולא הסתבכה עם רשויות החוק.

לאחרונה, דווקא לצד התגברות מעשי הרצח והטרור סמוך לביתה, נדרשה להפקיד את נשקה, כאשר הנימוק במכתב שנשלח אליה בידי פקידת המשרד לביטחון פנים הוא: "המלצת משטרת ישראל בגין: הנ"ל התפללה בהר הבית ולכן בשל המסוכנות ממליץ על ביטול רישיונה".

האישה החלה לשאת נשק לאחר שבעלה נדקר בעבר בפיגוע סמוך לביתם. היא קובלת על האיסור דווקא בזמן התרחשות הפיגועים באזור מגוריה ומחוצה לו.

פרקליטה עו"ד עדי קידר הגיש בקשה חוזרת למשרד לביטחון פנים בדרישה שרישיונה יוחזר. במכתבו כתב כי "המלצת משטרת ישראל הינה חסרת בסיס ושגויה", כתב עו"ד קידר ודרש לקבל באופן מיידי את פרטי הגורם המשטרתית שהמליץ לשלול את הנשק מטבנס, בכדי לתבוע אותו בגין התנכלות.

"מרשתי לא נחקרה בעניין תפילה בהר הבית, וגם אם אכן היה חשד שכזה, הרי שמדובר בחשד שאינו קשור כלל לרישיון הנשק", אמר.

קידר מסר בתגובה ל"כיכר השבת": "המקרה המזעזע הזה של הפקרת יהודים בתקופה כה קשה, הינו קצה הקרחון וחושף את ההתנהלות המתמשכת של משטרת ישראל ושל המשרד לביטחון פנים בשנים האחרונות במקרים רבים בהם נשלל נשקם של מתיישבים מיהודה ושומרון ותושבי ירושלים".

"במקרים דומים הוגשו עתירות לבית המשפט והעתירות התקבלו, אולם משך הטיפול והביורוקרטיה מותירה את האזרחים תקופה ממושכת, לעיתים אף מעל שנה לא נשק תוך סיכון שלהם ושל בני משפחותיה", הוסיף.

ממשטרת ירושלים נמסר: "מפאת צנעת הפרט לא נוכל להתייחס למקרה ספציפי. יש לציין כי החלטות על ביטול רישיון הנשק נעשית כדין ובהתאם לנוהלי המשטרה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר