השוטרים ארבו לגנב הסלולריים ועצרו אותו

בלשי המשטרה ארבו לחשוד בחנות למכירה ותיקון מכשירי סלולאר, לאחר שהשאיר שם שני מכשירים גנובים במטרה לפורצם ועצרו אותו. המכשירים הוחזרו לבעליהם (משטרה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
המכשירים שהוחזרו (צילום: דוברות המשטרה)

היום (שני) התקבל דיווח במשטרה מתושב אילת אשר סיפר כי בזמן שסיפק סחורה לאחת החנויות בעיר, חשוד הוציא מרכבו שני מכשירי סלולאר ונמלט מהמקום.

צוות בלשי משטרה שהיה סמוך למקום החל לפעול מיד ולסרוק את אזור הגניבה. הבלשים איתרו סרטוני מצלמות אבטחה של עסקים סמוכים וצפו בהם לצורך איתור החשוד.

בהמשך, סרקו הבלשים חנויות הנותנות שירות לצרכני סלולאר ואיתרו את שני המכשירים לאחר שהחשוד השאיר אותם בחנות לצורך פריצת קוד האבטחה של המכשירים. הבלשים נשארו בחנות וארבו לחשוד, לאחר זמן קצר הגיע החשוד למקום , אז נעצר על-ידי הבלשים והובא לחקירה בגין גניבה מרכב.

החשוד הודה בחקירתו והמכשירים החוזרו לבעליהם.

מהמשטרה נמסר כי "משטרת ישראל רואה חשיבות רבה במאבק בגניבות מכשירים סלולאריים מתוך ידיעה כי הם מכילים חומרים רגישים וחשובים מקצועית ורגשית, זאת לצד הפעולות הנדרשות כנגד העבריינים על מנת להביאם לדין. במסגרת המאמץ להשיב את אלו לבעליהם, הוחזרו בשנת 2016 למעלה מ- 2,000 טלפונים ומכשירים ניידים".

נוסף על פעילות האכיפה, מבצעת המשטרה גם פעילות הסברה ומניעה במסגרת תפיסה של מניעה מצבית (מניעת ביצוע עבירות עוד בטרם התרחשותן). הן רק לאחרונה נחתם הסכם בין משרד התקשורת ומשטרת ישראל במסגרתו יכול כל אזרח אשר מכשירו נגנב לגשת לחברת הסלולאר שלו ולעדכנה בדבר הגניבה. לאחר קבלת ההודעה, החברה תפעל לחסום גם את מספר הטלפון וגם את המכשיר עצמו, כך שלא יהיה ניתן לעשות בו כל שימוש אחר גם אם יוכנס בו כרטיס חכם (sim) אחר. מהלך זה מהווה נדבך נוסף במסגרת המאבק המתמשך של משטרת ישראל בגנבי טלפונים סלולאריים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר