מבוכה למשטרה

קצין משטרה: "החרדים הקיצונים קיבלו כסף להפגין נגדנו"

המשטרה שפעלה ב'מאה שערים' באמצעות בלשים מחופשים לחיילים, הובכה בבית המשפט לאחר שנטען כי הדבר אסור על פי החוק. הקיצונים זועמים גם על דברי קצין הבילוש ומאיימים לתבוע (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
אחד העצורים בכניסת הסמויים (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בערב פסח לפני שלוש שנים סערה שכונת מאה שערים, כאשר מידי יום שישי צוותים של ימ"ר ערכו בשכונה פעילות יזומה של "החרדקים" במטרה למנוע תקיפות חיילים. השוטרים התחפשו לחיילים והסתובבו ברחובות מאה שערים כשהם מנסים לעצור את המפגינים נגדם, מהלך שהופסק לבסוף בשל חוסר היעילות שלו.

בימים אלה בבית משפט השלום בירושלים מתנהלים הליכים כנגד כמה תושבי שכונת מאה שערים שהוגשו נגדם כתבי אישום אחרי שנעצרו באותם פעילויות יזומות, אך בימים האחרונים טוען עורך הדין מנחם שטאובר שמייצג את אחד הנאשמים בתיק כי עיון בחומרי החקירה מעלה כי אין אישור שניתן לשוטרים להתחזות וללבוש מדי צה"ל.

"סעיף 581 של חוק השיפוט הצבאי אוסר על אדם שאינו חייל ללבוש מדי צהל וקיימת פקודת מטכ"ל בנושא", טוען עורך הדין שטאובר ודרש מהמשטרה להמציא אישור למעשה שכזה, כך פרסם לראשונה העיתונאי לירן תמרי בעיתון 'ידיעות ירושלים'.

השופט אילן סלע פסק שהמאשימה תעביר לידי באי כוח הנאשמים אישור כפי שצוין ככל שקיים. גורמים שמעורים בתהליך מסרו ל'כיכר השבת' כי ההערכה היא שהדרישה תביא להורדת האישומים בתיק באופן משמעותי.

במהלך ההליך בבית משפט העיד גם אחד הבלשים שהיה מחופש לחייל, בעדותו אמר: "המטרה הייתה להכניס חייל בכיסוי חרדי שיהיה כמה שיותר אותנטי. לא לעשות דבר מלבד ללכת. לא לייצר פרובוקציה".

עורך הדין שאל אותו; "היה אישור של הפרקליטות?"

הבלש: "בדרך כלל כן. אני לא יודע במקרה הזה".

עורך הדין: "חוק השיפוט הצבאי סעיף 518 אוסר ללבוש מדי צה"ל וקיימת פקודת מטכ"ל 0503.33 שם מפורט
איך מקבלים אישור לדבר כזה. איך אתה כשוטר לובש מדים של צה"ל בניגוד לחוק".

הבלש: "אף אחד לא אמר שאין אישור של פרקליטות. אם יש אישור אז אתה יכול לעשות".

עורך הדין: "אני אומר לך שלא היה".

הבלש: "אני אומר לך שכן היה".

מי ששימש באותם ימים כראש צוות בילוש גם כן הגיע להעיד בבית משפט, וטען במהלך העדות שלו דבר מפתיע: "זאת העבודה שלהם (הקיצונים) ומזה הם מתפרנסים, מקבלים על זה כסף כדי לעשות את הבלגן הזה, עם שטיבלים או איך שלא קוראים לזה שמי שעושה בלגן יקבל על זה כסף. אנחנו עושים את העבודה שלנו, לא יכול להיות שבשכונה חרדית לא יתהלך בחור, חייל של צה"ל, זה לא מתקבל על הדעת".

גורם קיצוני שהיה מעורב באותם אירועים אומר לכיכר השבת בתגובה: "השוטר שיקר בבית משפט, אין אדם ולא אחד שקיבל כסף על זה שהגיע לצעוק על חיילים, זה דבר חוקי, נשקול את הצעדים שלו בעקבות האמירה של השוטר".

מדוברות המשטרה נמסר בתגובה: "הפעילות המשטרתית בוצעה לפני כשלוש השנים כחוק נגד תופעה בזויה של תקיפת חיילים באזור. בזכות פעילות המשטרה החכמה והיצירתית, נעצר החשוד בתקיפה והוגש נגדו כתב אישום בגין מעשיו החמורים.

מדובר בהליך משפטי מתנהל וצר לנו כי יש מי שבוחר דווקא להדהד את טיעוני סנגורו של הנאשם במקום לגנות את המעשה החמור.

נמשיך לפעול בנחישות ובכל הכלים העומדים לרשותנו נגד אלימות מכל סוג שהיא ובפרט כלפי לובשי מדים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר