"אי אפשר" | צפו

המפכ"ל מגיב לביקורת: "הם כן הגיבו מהר"

לנוכח הביקורת שהוטחה במשטרת ישראל, על חוסר התגובה המהירה בפיגו אתמול בבאר שבע, מפכ"ל המשטרה מגיב ואומר, "המשטרה הגיעה מהר א"א להציב שוטרים בכל פינה" (משטרה)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
יעקב שבתאי (צילום: דוברות המשטרה)

המפכ"ל, רב ניצב יעקב שבתאי התייחס היום (רביעי) בנאומו לפיגוע הקשה שהתרחש אתמול בבאר שבע. והסביר איך המשטרה פעלה בזירת האירוע.

"אני רוצה לפתוח בתנחומים למשפחות הנרצחים מהפיגוע הקשה אתמול בבאר שבע ולשלוח מכאן החלמה מהירה לפצועים. בין הנרצחות גם לורה יצחק זיכרונה לברכה, אחותו של רס"ל אליאור סוויסה, שוטר סיור מבאר שבע שעשה דרכו למקום הפיגוע עד שהתבשר בנורא מכל. אתמול בערב שוחחתי איתו והדגשתי בפניו שאנחנו נעמוד לצידו ונסייע בכל דבר שרק אפשר".

המפכ"ל הוסיף: "הסיפור של אליאור ממחיש לנו יותר מכל את המציאות של החברה הישראלית, מציאות של שמירה על הביטחון לצד חיזוק ערכי המשפחה. מציאות של שירות והקרבה למען המדינה לצד שכול ואובדן קשה מנשוא. אליאור לא תיאר לעצמו שאירוע שאליו הוא מוזעק, יטלטל את עולמו ויהפוך אותו לאח שכול. מכאן אני שולח אליו תנחומים וחיזוקים, ואומר לו - אנחנו כאן בשבילך".

המפכ"ל סיפר, כי "בעקבות הפיגוע הרצחני אתמול, משטרת ישראל העלתה כוננות ודריכות בכל רחבי הארץ ואנו לא נהסס לפעול מול הטרור היכן שנידרש. מבדיקת האירוע עולה שמרגע שהתקבל הדיווח במשטרה, לקח לשוטרים כארבע דקות להגיע לזירה, ומיד אחריהם הגיעו כוחות נוספים".

"ארבע דקות הגעה מרגע קבלת הדיווח במוקד המשטרתי, זהו זמן תגובה מהיר. אלו הן ארבע דקות של נסיעה מהירה בכבישים העמוסים, אך אלו הן גם ארבע דקות באירוע טרור שבו כל שניה היא קריטית וחשובה".

המפכ"ל הוסיף ואמר: "לצערי הרב המציאות המבצעית של משטרת ישראל לא מאפשרת הצבה של שוטר בכל פינת רחוב, או בכל כניסה של חנות, או מרכז קניות. הפריסה שלנו משתנה בהתאם לאיומים ולהתרעות, בהתאם למשימות הבלתי נגמרות, ובהתאם לצרכים הציבוריים שגדלים במקביל להרחבת הערים והיישובים. משטרת ישראל קטנה אל מול משימות שהולכות וגדלות. את זה אנו זועקים למעלה משנה בתקווה שיותר משאבים וכוח אדם יעמדו לרשותנו בעתיד הקרוב".

המפכ"ל אף התייחס לביקורת על התנהלות המשטרה לאחר הפיגוע: "מסע ההרג אתמול הסתיים הודות לשני אזרחים אמיצים, שזיהו את המתרחש וחתרו למגע. אני מבקש בהזדמנות הזו לחזק אותם ולהודות להם על הפעילות הנחושה מול המחבל הנתעב. בפעילותם הצילו חיי אדם. בכל מה שקשור להתנהלות לאחר האירוע, אנו נבחן אותה במטרה למסד במשטרה נוהל לטיפול מהיר, רגיש ואפקטיבי באזרחים שסיכנו את חייהם וסיכלו טרור".


"שוטרי משטרת ישראל סיכלו מתחילת השנה עשרות פיגועי טרור. חלקם סוכלו מבעוד מועד, ולרוב ללא ידיעת הציבור, וחלקם סוכלו בעימות חזיתי מול מחבלים שלעיתים אף הצליחו לפגוע בשוטרים. אירוע כפי שחווינו אתמול חייב להיות זה שמזכיר לנו עד כמה חשובה הרעות והסולידריות החברתית. אסור לנו לתת לטרור את מבוקשו, אסור לנו לתת לו את היכולת להפחיד אותנו, לפלג אותנו ולתקוף האחד את השני. משטרת ישראל תמשיך לפעול בנחישות אין קץ מול כל גורם שיבקש לפגוע ולפגע באזרחי ישראל", סיים הרמטכ"ל את דבריו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר