לאחר הפענוח

מפקד ימ"ר למשפחת כדורי: "היינו צריכים להפוך כל אבן"

פגישה רגישה התקימה היום בין מפקד ימ״ר ירושלים ניצב משנה אבי כהן, לבין בני משפחתם של תמר ויהודה כדורי הי"ד שנרצחו בפיגוע בארמון הנציב בשנת 2019 (חדשות משטרה)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: דוברות המשטרה)

פגישה רגישה התקימה היום (חמישי) בין מפקד ימ״ר ירושלים ניצב משנה אבי כהן, לבין בני משפחתם של תמר ויהודה כדורי הי"ד שנרצחו בפיגוע בארמון הנציב ב-2019. בפגישה מפקד הימ"ר עדכן אותם כיצד בוצע הרצח ובפרטי החקירה.

במהלך הפגישה מפקד ימ"ר ירושלים התנצל בפניהם, ואמר להם: "היינו צריכים להפוך כל אבן בחקירה ולפעמים זה כאב". כזכור, חלק מבני משפחה כדורי נעצרו במהלך חקירת הרצח, אבל לאחר מספר ימים החשד נגדם נחלש הם שוחררו.

לפני מספר חודשים הגישו בני משפחת כדורי תביעה לבית משפט השלום בירושלים נגד חברת הביטוח שביטחה את בית ההורים שם בוצע הרצח, לאחר שבמקום נגרמו נזקים מהפיגוע. משפחת כדורי שוקלת להגיש תביעה גם נגד המדינה בעקבות מעצרם של בני המשפחה במהלך החקירה.

אחד מבני המשפחה אומר "חקרו ועצרו אותנו, הרגשנו חסרי אונים".

כאמור היום הותר לפרסום כי ימ״ר ירושלים והשב״כ פענחו את רצח בני הזוג כדורי, הרצח הוא פיגוע על רקע לאומני, המחבל הוא וסים אסעיד תומך דאעש נעצר לפני חודשיים.

הפיענוח קורה שלוש שנים אחרי הרצח בזכות ערנות יוצאת דופן של לוחמי מג"ב בירושלים, כמה שעות לאחר שביצע פיגוע נוסף ורצח עובד זר בביתו בירושלים ופצע אדם נוסף.

המחבל הוא גם זה שניסה לרצוח את הילדה אדר בצלאל בארמון הנציב יממה לפני רצח בני הזוג כדורי, מספר ימים אחרי שביצע את הפיגוע ורצח את הזוג כדורי.

שבועות לאחר הרצח השב״כ עצר את המחבל, שישב במעצר מינהלי בגלל תמיכתו בדאעש ושוחרר רק לפני מספר שבועות, לאחר ששוחרר, הסתובב בין בניינים כדי למצוא דלת פתוחה לרצוח. כעבור כמה ימים ביצע פיגוע נוסף ורצח עובד זר בירושלים.

כמה שעות אחרי רצח העובד הזר בשכונת ארנונה בבירה, ערנות של שוטרי מגב בעוטף ירושלים שזיהו את החשוד שהיה עם תיק גב גדול. בתיק נמצא סכין שאיתו בוצע הרצח של העובד המולדובי.

רפ״ק סטס קובלסקי, מפקד פלוגה במגב עוטף ירושלים, שתפס יחד עם רס״ל אמיר ג׳ואמיס את המחבל שרצח את בני הזוג כדורי הי"ד מספר: ״אני בנסיעה יחד עם הלוחם שלי אמיר, שהוא גם גשש, בנסיעה שגרתית לכיוון בסיס עטרות בסוף משמרת אחרי 12 שעות במחסום. אמיר מאיר את תשומת ליבי שיש אדם לבוש שחורים שעמד בתחנה ומיד כשהוא רואה את הרכב שלנו הוא חוצה את הכביש. מיד אני מקבל החלטה לחסום אותו ומבצע סיבוב חד בכיכר, מבצע חסימה של החשוד ואז מעכב אותו. החריג שבחיפוש שאנחנו עושים עליו אנחנו מוצאים סכין, מבינים שהוא מחברון, ללא תעודות וללא טלפון, רק בתחנה גילינו מיהו, הוא לא דיבר ורק אמר ״אני לא מחבל״".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר